Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Nonverbální komunikace ve školské praxi
Název práce v češtině: Nonverbální komunikace ve školské praxi
Název v anglickém jazyce: Non-verbal communication in school practice
Klíčová slova: Prostředky neverbální komunikace, top management, další vzdělávání pedagogických pracovníků, hospitační dokumentace, přijímání nových pracovníků, řízené rozhovory s vedoucími pracovníky gymnázií, tématická analýza využívání a sledování nonverbálních prostředků ve školské praxi.
Klíčová slova anglicky: Means of non-verbal communication (NVC), top management, further education of pedagogical workers, hiring new employees, controlled interviews with school representatives, thematic analysis of NVC means usage and observation in school practice.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 11.06.2014
Datum zadání: 11.06.2014
Datum a čas obhajoby: 26.05.2015 08:15
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7,Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 26.05.2015
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zadání bakalářské práce: bakalářská práce se zaměřuje na možnosti využití znalostí zoblasti nonverbální komunikace pro potřeby managementu škol. Student bude nahlížet zkoumanou problematiku v různých situacích, dále bude zjišťovat, zda management školy využívá poznatků z oblasti nonverbální komunikace a přijakých činnostech. Práce bude vypracována na základě schváleného ideového adále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Student je povinen dodržet stanovený cíl a téma práce arealizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat ipři stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné prácevydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2013. Práce musí splňovat kritéria prozávěrečné bakalářské práce, autor práce tím dokládá dostatečnou kompetentnostpro další odbornou činnost.
Seznam odborné literatury
TEGZE O., Neverbální komunikace. Bizbooks, Brno 2004.
ŠIKÍŘ M., BOROVEC D., LHOTKOVÁ I., Personalistika v řízení školy. Wolters Kluver, Praha 2012.
OBDRŽÁLEK Z., Organizácia a manažment školstva. Slovenské pedagogické nakladatel´stvo – Mladé letá, 2004.
KOHOUTEK R., Základy pedagogické psychologie. Cerm s.r.o., Brno 1996.
Předběžná náplň práce
Cílem této bakalářské práce bylo popsat jednotlivé projevy neverbální komunikace se vztahem ke školské praxi, zanalyzovat podklady hospitační činnosti se zaměřením na sledování neverbálních prostředků, zjistit, zda top management využívá znalostí neverbální komunikace při přijímání nových pracovníků a také zanalyzovat využívání dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se vztahem k neverbálním prostředkům. Cíl je naplněn prostřednictvím studia odborné literatury, analýzy školní dokumentace a výzkumného šetření, kombinujícího kvantitativní a kvalitativní výzkum na pěti vybraných prestižních gymnáziích v Praze a Středočeském kraji.
V úvodu této práce jsem uvedl několik možných definic neverbální komunikace. Z nich jsem následně vycházel při sestavování klasifikace projevů neverbální komunikace ve školské praxi. Poté jsem charakterizoval jejich význam a využití ve školním prostředí.
Ve výzkumné části jsem svou pozornost zaměřil na využívání znalostí a vědomostí neverbální komunikace u top managementu pěti vybraných gymnázií, ve kterých se mi podařilo získat informace dotazníkovým šetřením, osobním pohovorem s vedením škol a analýzou dokumentů vztahujících se k tématu neverbální komunikace. V rámci výzkumného šetření jsem všechny poznatky také vyhodnotil.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this Diploma Thesis is to describe individual display of non-verbal communication (NVC) in relation to school practice, to analyse inspectional activities data focusing on observation of non-verbal discourse, and to find out whether the top management takes advantage of the knowledge on non-verbal communication when hiring new employees. Last but not least objective is to analyse using further education of pedagogical workers in non-verbal communication. The target is met by studying specialised literature, school documentation interpretation and by the inquiry, combined of quantitative and qualitative research, in five representative eminent Gymnasiums in Prague and Central Bohemia region.
At the beginning of my Thesis, there are several potential definitions of non-verbal communication introduced, which I used when setting up a classification of NVC’s means in school practice. Then, I defined the importance and usage of those means in the school setting.
In the research section, I concentrated mainly on making use of NVC skills and knowledge at top management staff in five selected Gymnasiums where I acquired the data via questionnaires, personal interviews with school representatives and NVC document analysis. I evaluated all gained data within the research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK