Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Koncept značek v politickém prostředí - Případová studie Andreje Babiše
Název práce v jazyce práce (český znakový jazyk): Koncept značek v politickém prostředí - Případová studie Andreje Babiše
Název práce v češtině: Koncept značek v politickém prostředí - Případová studie Andreje Babiše
Název v anglickém jazyce: Brand concept in Politics - Andrej Babis Case Study
Klíčová slova: Andrej Babiš, politická značka, branding, osobnost značky, model OCEAN, ANO 2011
Klíčová slova anglicky: Andrej Babiš, political brand, branding, brand personality, OCEAN model, ANO 2011
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: český znakový jazyk
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.06.2014
Datum zadání: 08.04.2015
Datum a čas obhajoby: 23.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: IPS FSV UK, U kříže 8/661 158 00 Praha 5 – Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2015
Oponenti: doc. Michel Perottino, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Zásady pro vypracování
Vymezení předmětu výzkumu

Značka, v anglickém překladu brand, je podle Americké marketingová asociace „jméno,
termín, označení, symbol či design nebo kombinace těchto pojmů sloužící k identifikaci
výrobků a služeb jednoho či více produktů a k jejich odlišení v konkurenci trhu.“ Skutečně
první motivací pro vznik a zakládání značek bylo právě odlišení produktů jedné firmy od
konkurenčních produktů ostatních společností. I proto se kladl důraz na jejich snadnou
zapamatovatelnost, aby konkrétní značka utkvěla v paměti spotřebitelů. Dnes by měla
značka být určitým „ztělesněním“ tradice a rovněž by měla kupujícímu zaručovat jisté
kvality, které jsou od ní očekávány.
Značky nás obklopují během celého našeho života a postupem času se staly jeho součástí.
Pojem značka, který je ústřední zejména v oblasti ekonomického marketingu se pomalu
přesunul do teorií politického marketingu. Politické strany jsou běžně označovány jako
značky a naplňují všechny její atributy. Je to ve své podstatě nezadržitelný vývoj a součást
dnešní konzumní společnosti. Studium politických stran jakožto značek je oblast
dynamická a neustále se vyvíjející. Politické strany postupně přijímají nové strategie, které
využívají k zisku voličských hlasů a podpory.
Seznam odborné literatury
Adolphsen, Manuel. 2009. Branding in Election Campaign: Just a Buzzword or a
New Quality od Political Communication? London: Media@LSE. Dostupné: http://
www.lse.ac.uk/media@lse/research/mediaWorkingPapers/MScDissertationSeries/Past/
Adolphsen_final.pdf

Fawcett, Paul, Marshal, David. 2010. Branding, Politics and Democracy. Melbourne:
APSAC. Dostupné: http://apsa2010.com.au/full-papers/pdf/APSA2010_0123.pdf

French, Alan, Smith, Gareth. 2010. Measuring Political Brand Equity:
A Consumer Oriented Approach. In: European Journal of Marketing,
Vol. 44 Iss: 3/4. Bingley: Emerald Group Publishing Limited. Dostupné:
http://195.130.87.21:8080/dspace/bitstream/123456789/1069/1/
06%20-%20Measuring%20political%20brand%20equity%20a%20consumer%20oriented%
20approach.pdf

Geršlová, Jana. 2011. Co se skrývá za značkou? Příbram: Professional Publishing.

Haeley, Matthew. 2008. What is Branding? Mies: RotoVision.

Karlíček, Miroslav, Král, Petr. 2011. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na
našem trhu. Praha: Grada Publishing, a.s.

Keller, Kevin Lane. 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, a.s.

Kotler, Philip. 2003. Marketing od A do Z. Osmdesát pojmů, které by měl znát každý
manažer. Praha: Management Press.

Scammell, Margaret. 2007. Political Brands and Consumer Citizens: The Rebranding of

Tony Blair. In: The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science,
vol. 611 no. 1. Philadelphia: University of Pensylvania.
Dostupné: http://ann.sagepub.com/content/611/1/176.full.pdf+html

Scholz, Lucie. 2010. Branding in Politics. Santa Cruz: Grin.

Smith, Gareth. 2009. Conceptualizing and Testing Brand Personality in British Politics. In:
Journal of Political Marketing, 8:3. Routledge - Taylor and Francis Group.

Taylor, David. 2007. Brand management. Brno: Computer Press, a.s.

Prameny

Ihned.cz. 29.4.2013. Kdo je v Česku nejbohatší? Podívejte se na žebříček lidí, kteří mají
největší majetek. Dostupné: http://byznys.ihned.cz/c1-59785940-25-nejbohatsich-lidi-
ceska)

Němec, Jan. 27.10.2012. Stát se musí řídit jako firma, tvrdí miliardář Babiš. Dostupné:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/volby/clanek.phtml?id=760923

Výsledky voleb do Poslanecké sněmovny. Dostupné: http://www.volby.cz/pls/ps2013/ps2?
xjazyk=CZ

Brand positioning. Dostupné: http://www.thelinkbuilders.com/brand-positioning/

Historie ANO. Dostupné: http://www.anobudelip.cz/cs/o-nas/historie

Twitterový profil Andreje Babiše. Dostupné: www.twitter.com/andrejbabis

Facebookový profil Andreje Babiše. Dostupné z: www.facebook.com/AndrejBabis
Předběžná náplň práce
Postup, cíle práce a metodologické ukotvení

Diplomová práce se bude věnovat problematice značek v politickém prostředí.
Předmětem výzkumu bude předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Cílem práce bude seznámit
čtenáře s konceptem politických značek a následně uvést tento teoretický přístup do praxe
skrze analýzu Andreje Babiše. Přičemž je nutné k výzkumu přistupovat odlišně, než v
případě zkoumání politických stran, neboť se jedná o jednotlivce.
Výzkumné otázky diplomové práce zní:
Jak lze měřit osobnost značky?
Jakým způsobem
vnímá veřejnost Andreje Babiše z pohledu osobnosti značky?
Do jaké míry je propojen Andrej Babiš se svým hnutím ANO?
Práce bude obsahovat teoretickou a analytickou část. Teoretická část se bude
věnovat pojmům jako je značka či branding. Zaměří se také na nástroje značky a jejich
přínos. Teoretická část se bude rovněž zabývat značkami v politice nebo také jednotlivými
prvky značky – název, logo, slogan, představitelé. V teoretické části je také představen
koncept osobnosti značky a jeho měření, z čehož následně vychází analytická část. Cílem
analytické části práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, který bude zkoumat zejména
osobnost značky Andreje Babiše. Mimoto se bude věnovat dalším prvkům politické
značky.
Přínosem práce by měl by měla být schopnost textu seznámit čtenáře s konceptem
politických značek a jeho přenesení do politického prostředí. Zejména jde však o to, zjistit,
jak je vnímán Andrej Babiše veřejností, právě z pohledu osobnosti značky. Zároveň by
diplomová práce mohla sloužit jako materiál k následné komparaci či jako výchozí bod pro
další zkoumání problematiky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis will examine the issue of brands in the political environment.
The main subject of research will be Andrej Babiš - leader of ANO 2011.
One of the aims it to introduce the concept of political brands to the reader and after that bring this theoretical approach into practice
through analysis Andrej Babis.
Thesis research question are:
How do you measure brand personality?
How is Andrej Babis perceived by the voters in terms of brand personality?
How much is connected Andrej Babis with ANO 2011 in voters' mind?
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK