Reedukace formálních poznatků v matematice v prostředí individuálního doučování
Název práce v češtině: | Reedukace formálních poznatků v matematice v prostředí individuálního doučování |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Reeducation of mechanical knowledge in mathematics during private supplementary tutoring |
Klíčová slova: | formální poznání, reedukace, individuální doučování, zlomky |
Klíčová slova anglicky: | mechanical knowledge, reeducation, private supplementary tutoring, fractions |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 27.03.2014 |
Datum zadání: | 27.03.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2015 09:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je popsat formou případových studií proces reedukace formálního poznání u vybraných matematických pojmů v rámci dlouhodobého individuálního doučování žáků.
1. Bude provedena rešerše české a anglické, případně německé odborné literatury z hlediska výzkumů týkajících se doučování (zejména matematiky). 2. Budou sledovány individuální konzultace z hlediska formálních poznatků - za tímto účelem budou tyto konzultace se souhlasem žáků nahrávány. V případě potřeby bude udělána diagnostika určitých matematických znalostí u žáků. 3. Budou vybrány takové situace, v nichž se objevila nutnost reedukovat formální poznatky, a tyto situace budou analyzovány. 4. Kromě průběhu a výsledku reedukace formálních poznatků budou sledovány také další charakteristiky, např. otevřenost žáka reedukačním technikám. 5. Budou formulovány závěry z výše uvedených situací a tyto budou dány do souvislosti s výsledky rešerše odborné literatury. |
Seznam odborné literatury |
České zdroje pro didaktiku matematiky
Časopis Matematika, fyzika, informatika (obsahy jednotlivých čísel jsou zde: http://www.mfi.upol.cz/index.htm) Časopis Učitel matematiky (www.suma.jcmf.cz/ucitelmatematiky) Časopis Pokroky matematiky, fyziky a informatiky (http://www.jcmf.cz/?q=cz/node/39) Časopis Rozhledy matematicko-fyzikální (www.suma.jcmf.cz/rozhledy) Časopis Scientia in educatione (www.scied.cz) Sborníky z místních konferencí (některé jsou ke stáhnutí na www.suma.jcmf.cz) Elektronická databáze starších matematických článků (i některých didaktických) (http://dml.cz/) Časopis Pedagogika (http://userweb.pedf.cuni.cz/pedagogika/) www.theses.cz Zahraniční zdroje Databáze Eric www.books.google.com www.scholar.google.com Placené zdroje:EBSCOhost, Kluwer/Springer, ProQuest Central, Scopus, SpringerLink - časopisy Educational studies in mathematics, Journal of mathematics teacher education, ZDM, International Journal of Science and Mathematics Education, Mathematics Education Research Journal), Web of Knowledge. Sborníky z některých důležítých konferencí. Řada z nich se najde pomocí databáze Eric. Sborníky z konference CERME. |
Předběžná náplň práce |
1. Úvod
2. Teoretické pozadí práce - výsledky rešerše odborné literatury 3. Praktická část - případové studie 5. Diskuse 6. Závěr a didaktická doporučení 7. Literatura 8. Přílohy |