Další profesní vzdělávání všeobecných sester v oblasti edukace pacientů
Název práce v češtině: | Další profesní vzdělávání všeobecných sester v oblasti edukace pacientů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The further professional learning of general nurses in the field of patients´ education |
Klíčová slova: | celoživotní vzdělávání sester - další profesní vzdělávání všeobecných sester -edukační činnost sester - edukace pacientů |
Klíčová slova anglicky: | lifelong education of nurses - further professional learning of nurses - educational activities of nurses - patients´ education |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav ošetřovatelství (13-342) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. RNDr. Daniel Jirkovský, Ph.D., MBA |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.03.2014 |
Datum zadání: | 20.03.2014 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 09.06.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.04.2015 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 30.04.2015 |
Do kdy má student odevzdat: | 30.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.06.2015 |
Oponenti: | Mgr. Zlatica Dorková, Ph.D. |
Konzultanti: | PhDr. Jindřich Kadlec |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v Opatření děkana 2. LF UK č. 12/2010. Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody). Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry. Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu. Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít. |
Seznam odborné literatury |
JIČÍNSKÁ, Kateřina. Disertační práce, Pedagogické, psychologické a sociální aspekty celoživotního vzdělávání všeobecných sester, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Katedra pedagogiky, Brno 2009.
KOSÍKOVÁ, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4724-331. LEVETT-JONES, T. Continuing Education for Nurses: A Necessity Or a Nicety?. The Journal of Continuing Education in Nursing, Sep, 2005, vol. 36, no. 5. pp. 229-33 ProQuest Central. ISSN 00220124. on-line 25.2.2014 z: http://search.proquest.com.ezproxy.is.cuni.cz/docview/223312711/A264285125B94F3EPQ/12?accountid=15618 PSOTOVÁ, Alexandra. Bakalářská práce, Celoživotní vzdělávání všeobecných sester v souvislosti se změnami právních norem, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Katedra ošetřovatelství, Brno 2007. ROŠKOTOVÁ, Markéta. Diplomová práce, Specializační a celoživotní vzdělávání lékařů a sester ČR v kontextu změn společnosti a zdravotního systému, Fakulta sociálních věcí UK, Katedra veřejné a sociální politiky, Praha 2009. |
Předběžná náplň práce |
Přinést základní přehled relevantních poznatků k dalšímu profesnímu vzdělávání všeobecných sester v ČR o edukaci pacientů. Pomocí dotazníku vlastní konstrukce zjistit obecné postoje všeobecných sester k dalšímu profesnímu vzdělávání. Dotazníkovým šetřením získat informace o subjektivním vnímání připravenosti sester. Na základě statistické analýzy získaných dat uvést rozdíly v postojích k dalšímu profesnímu vzdělávání a v připravenosti k edukaci pacientů/klientů u sester v domácí péči a u sester zařazených u lůžka a také podle sociálně demografických ukazatelů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
To bring a general overview of further professional learning of nurses in the Czech republic about patient's education. To find out attitudes of nurses towards their own professional education by the means of own original questionnaires. To gather information, by the means of questionnaires, about subjective perception of nurses of their own readiness to further professional education. Also, based on statistical analysis of gathered data, to find differences in attitudes towards further professional learning and readiness to education of patients/clients, both within categories of nurses in communities and in hospitals, as well as according to social-demographic indicators. |