Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení.
Zobrazení dětí v časopisech pro rodiče v roce 2013
Název práce v češtině: Zobrazení dětí v časopisech pro rodiče v roce 2013
Název v anglickém jazyce: Children in magazines for parents in 2013
Klíčová slova: Komerční komunikace, nekomerční komunikace, časopisy pro rodiče, zobrazování dětí, semiotická analýza, mediální účinky
Klíčová slova anglicky: Commerical communication, noncommercial communication, magazines for parents, representation of children, semiotic analysis, media effects
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.02.2014
Datum zadání: 12.02.2014
Datum a čas obhajoby: 02.02.2016 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2016
Datum proběhlé obhajoby: 02.02.2016
Oponenti: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1. FIŠER, Ondřej. Vyrostli jsme na Sunaru-marketingová komunikace v oblasti kojenecké výživy. [online]. 2011, 61 listů [cit. 2015-09-08]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/101138. Vedoucí práce Denisa Kasl Kollmannová.

2. BARTHES, Roland. Mytologie. 2. vyd. v českém jazyce. Praha: Dokořán, 2011, Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-359-2.

3. BECK-GERNSHEIM, Elisabeth. Die Kinderfrage heute: über Frauenleben, Geburtenrückgang und Kinderwunsch. Originalausg. München: Beck, ISBN 3406547761.

4. BENDA, Josef. Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989-2006. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1387-1.

5. BERGER, Peter L a Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, ISBN 8085959461.

6. BLACKMORE, Susan. Teorie memů: kultura a její evoluce. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, ISBN 80-7178-394-3.

7. BURTON, Graeme. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister, 2001, Studium. ISBN 80-85947-67-6.

8. CALVERT, Sandra L. a Barbara J. WILSON. The handbook of children, media, and development: media effects. 3rd ed. Malden, MA: Blackwell, 2008, s. 126-128. ISBN 978-1-4051-4417-9.

9. CLOW, Kenneth E.; BAACK, Donald. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.

10. ČERNÝ, Jiří a Jan HOLEŠ. Sémiotika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, ISBN 80-7178-832-5.

11. DOUBRAVOVÁ, Jarmila. Sémiotika v teorii a praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-493-9.

12. ECO, Umberto a Ladislav NAGY. Meze interpretace. 1. české vyd. Praha: Karolinum, c2004, ISBN 97880246074052009.

13. ELIADE, Mircea. Mýtus o věčném návratu: (archetypy a opakování). 2. opr. vyd. Praha: OIKOYMENH, 2009, ISBN 978-80-7298-388-9.

14. HALADA, Jan. Encyklopedie českých nakladatelství 1949-2006. 1. vyd. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-165-3.

15. HECZKOVÁ, Libuše. Píšící Minervy: vybrané kapitoly z dějin české literární kritiky. Vyd. 1. V Praze: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2009. ISBN 978-80-7308-282-6.

16. HÖRNER, Thomas. Marketing im Internet : Konzepte zur erfolgreichen Online-Präsenz. Originalausg. München : Dt. Taschenbuch-Verl., 2006. ISBN 3-423-50895-7.

17. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.

18. KÁRNÍK, Zdeněk. České země v éře První republiky (1918-1938). 2., opr. vyd. Praha: Libri, 2003. Dějiny českých zemí. ISBN 80-7277-195-7.

19. KIRSH, Steven J. Media and youth: a developmental perspective. Malden, MA: Wiley-Blackwell, 2010, ISBN 1405179473.

20. KOMENSKÝ, J.A. Informatorium školy mateřské. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1964

21. LAKOFF, George a Mark JOHNSON. Metafory, kterými žijeme. Vyd. 1. Brno: Host, 2002. Teoretická knihovna. ISBN 80-7294-071-6.

22. LOWERY, Shearon a Melvin L DEFLEUR. Milestones in mass communication research: media effects. 3rd ed. White Plains, N.Y.: Longman Publishers USA, c1995, xv, ISBN 0801314372.

23. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002,c1999, ISBN 80-7178-714-0.

24. MEYROWITZ, Joshua. Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 2006, ISBN 80-246-0905-3.

25. NELSON, Jennifer. Airbrushed nation the lure & loathing of women's magazines. Berkeley, Calif: Seal Press, 2012. ISBN 9781580054638.

26. SAUSSURE, Ferdinand de. Kurs obecné lingvistiky. 2. vyd. (1. vyd. v nakl. Academia). Praha: Academia, 1996, ISBN 80-200-0560-9.

27. SCHULZ, Winfried, Lutz M HAGEN, Jakub KONČELÍK, Helmut SCHERER a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2004, ISBN 8024608278.

28. STRASBURGER, Victor C, Barbara J WILSON a Amy B JORDAN. Children, adolescents, and the media. 3rd ed. Thousand Oaks: SAGE, c2014, ISBN 978-1-4129-9926-7.

29. TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7.

30. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, ISBN 978-80-7367-683-4

31. VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2002, Expert (Grada). ISBN 80-247-0402-1.

32. WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. 1. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-7201-654-9.

33. ZUCKERMAN, Mary Ellen. A history of popular women's magazines in the United States, 1792-1995. Westport, Conn.: Greenwood Press, 1998, xvii, ISBN 0313306753.
Předběžná náplň práce
Cílem mé práce je metodou sémiotické analýzy poukázat na charakteristické prvky komunikace ve vybraných periodikách a roli mediálního obrazu dítěte. Při výběru zkoumaného materiálu bude kladen důraz především na články a fotografie spadající do kategorie redakčních textů. Na základě interpretace vybraných fotografií a článků bych rád demonstroval případné rozdíly či naopak podobnosti titulů. Pro pochopení širších souvislostí je nezbytné část práce věnovat historii časopisů pro rodiče v České republice s důrazem na problematiku propojení redakčních textů a komerční komunikace. Stejně tak nelze opomenout četná právní vymezení, jež jsou s tímto tématem spojena. Hlavním bodem diplomové práce pak bude vlastní analýza jednotlivých sdělení a její vzájemná komparace. Výsledkem práce bude stanovení určitých modelů zobrazování dětí a jejich kategorizace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is to use the method of semiotic analysis to determine characteristic elements of communication in selected periodicals and the role of representation of children. The main focus will be on editorial articles and photographs and their relationship with commercial communication. The thesis will also deal with the history of periodicals for parents in the Czech Republic or related legislation. The main part of the thesis will consist of the analysis and comparison of individual pieces of information.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK