Návrh a ověření koncepce učebny pro výuku odborného výcviku oboru Mechanik elektronik
Název práce v češtině: | Návrh a ověření koncepce učebny pro výuku odborného výcviku oboru Mechanik elektronik |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Design and evaluation of a classroom concept for vocational training of the electronics mechanic |
Klíčová slova: | odborná učebna, didaktické zásady, organizační formy výuky, didaktické prostředky, didaktická technika |
Klíčová slova anglicky: | classroom design, didactic principles, organizational forms of teaching, didactic procedures, didactic technics |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 11.02.2014 |
Datum zadání: | 15.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 15.01.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.12.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.01.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
II. Studující navrhne edukativní projekt, jehož jádrem bude koncepce odborné učebny pro výuku odborného výcviku oboru mechanik elektronik. Po půlročním provozu učebny v praxi provede evaluaci parametrů výuky v této učebně. V diskusi propojí výsledky ověřování s teoretickými poznatky. III. Všechny zásadní kroky studující průběžně konzultuje s vedoucím práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana 8/2015 a Přílohy č. 1 k tomuto opatření. |
Seznam odborné literatury |
ČADÍLEK, Miroslav a Aleš LOVEČEK. 2003. Didaktika odborných předmětů. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o.
MAŇÁK, Josef. 2003. Nárys didaktiky. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 104 s. ISBN 80-210-3123-9. PETTY, Geoffrey. 2013. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Překlad Jiří Foltýn. Praha: Portál, 562 s. ISBN 9788026203674. RAMBOUSEK, Vladimír. 1990. Technické výukové prostředky: pracovní materiály : určeno pro posl. fak. pedag. 1. vyd. Praha: SPN, 150 s. ISBN 80-706-6227-1. SKALKOVÁ, Jarmila. 2007. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2., rozš. a aktualiz. vyd., [V nakl. Grada] vyd. 1. Praha: Grada, 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7. ZORMANOVÁ, Lucie. 2014. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 239 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4590-9. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je vytvořit a ověřit návrh uspořádání a vybavení odborné učebny pro výuku odborného výcviku oboru mechanik elektronik, která bude vytvářet podmínky pro realizaci výuky podle moderních didaktických zásad.
V teoretické části budou pojednána témata didaktické zásady, organizační formy výuky, didaktické prostředky, didaktická technika. Součástí praktické části bude projekt a přehled vybavení odborné učebny. Evaluace parametrů výuky bude provedena minimálně po půlročním provozu učebny v praxi a bude vypracována jednak na základě analýzy výpovědí žáků získaných metodou rozhovoru, jednak zhodnocením vlastní výukové zkušenosti. |