skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
21.01.2014
Datum zadání:
21.01.2014
Datum a čas obhajoby:
25.05.2015 08:30
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:
02.04.2015
Datum proběhlé obhajoby:
25.05.2015
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti:
doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
První část práce se věnuje specifikům (vývojovým i edukačním) žáka se zrakovým postižením. Definuje hmat jako hlavní kompenzační smysl nevidomých, popisuje zásady a formy správné haptizace a navrhuje činnosti pro rozvoj hmatového vnímání. Přes základní tyflografické postupy a formy se text dostává k ústřednímu tématu práce, hmatovým knihám. Čtenáři jsou hmatové knihy představeny, stejně jako možnosti, kde knihy v případě zájmu zapůjčit či zakoupit. Analýzou a komparací dostupných odborných materiálů shrnuje práce metodické postupy pro tvorbu hmatových učebnic, využitelných pro děti se zrakovým postižením začleněné v běžných třídách v hodinách českého jazyka na základních školách.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The first part of the Thesis explores the specifics (developmental and educational) of a visually impaired pupil. The sense of touch is defined as being the major compensatory sense of visually impaired people. It also describes the principles and forms of the effective haptization and proposes suitable activities for the development of the touch perception. Through the basic tactile-graphics procedures, the text gets to its central theme, which is the tactile books (books with textures designed for the visually impaired). These books, as well as the possibilities of their borrowing or purchasing, are presented to a reader. Using the analysis and comparison of the available specialized materials, the Thesis summarizes the methodical procedures used for the creation of the tactile textbooks, which are suitable for the integrated visually impaired children in the lessons of the Czech Language.