Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Významy tvorby v životě výtvarných umělců
Název práce v češtině: Významy tvorby v životě výtvarných umělců
Název v anglickém jazyce: Meanings of art creation in artists´ lives
Klíčová slova: tvorba, význam, umění, smysl, hodnota
Klíčová slova anglicky: creation, meaning, art, purpose, value
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 12.12.2013
Datum zadání: 12.12.2013
Datum a čas obhajoby: 06.09.2016 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Stěžejní problematikou předložené diplomové práce je umělecká tvorba a její význam v životě výtvarných umělců. Toto téma zkoumá ve dvou rovinách – teoretické a výzkumné.
Seznam odborné literatury
BRAUN, V.; CLARK, V. Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology [online]. 2006, vol. 3, no. 2 [cit. 2016-17-1], 77-101 s. Dostupný z WWW: <http://eprints.uwe.ac.uk/11735/2/thematic_analysis_revised>. ISSN 1478-0887.
DE BOTTON, A.; ARMSTRONG, J. Umění jako terapie. 1. vyd. Zlín: KNIHA ZLÍN, 2014. 239 s. ISBN 978-80-7473-161-7.
DRVOTA, S. Osobnost a tvorba. 1. vyd. Praha: Avicenum, 1973, 264 s.
Předběžná náplň práce
První část práce bude přibližovat význam umělecké tvorby tak, jak byl popsán sedmi předními psychologickými směry. Druhá část práce zmapuje otázku významu tvorby realizací a zpracováním kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů se třemi výtvarnými umělci. Jako doplňující zdroje informací budou použity textové a obrazové dokumenty.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis is questioning the meaning of artistic creation. It will be divided into two parts – theoretical and empirical. The first part will introduce the topic through seven fundamental psychological approaches. The second part track the question of the meaning of artistic creation using qualitative half-structured interviews with three painters. During the interview analysis and interpretation, additional text and image documents are included as supplementary sources.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK