Psychologické aspekty reklamní činnosti, vliv a persuaze působící na spotřebitele
Název práce v češtině: | Psychologické aspekty reklamní činnosti, vliv a persuaze působící na spotřebitele |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Psychological aspects of advertising, persuasion and influence exerted on consumers |
Klíčová slova: | reklamní činnost, marketinový mix, psychologie, persuaze |
Klíčová slova anglicky: | advertising, marketing mix, psychology, persuasion |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Kreativní modul (24-CR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Zdeněk Křížek |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.11.2013 |
Datum zadání: | 29.11.2013 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.05.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2014 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Iva Poláčková Šolcová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Vysekalová, J. (2012): Psychologie reklamy. Grada, Praha
Vysekalová, J. (2004): Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. Grada, Praha Foret, M. (2011): Marketingová komunikace. Computer Press, Brno Tellis, G. J. (2000): Reklama a podpora prodeje. Grada, Praha Cialdini, B. R. (2006): Influence: The Psychology of Persuasion. HarperBusiness, New York |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se bude zabývat psychologickými aspekty působení reklamních vlivů přímo na zákazníka, které probíhají především prostřednictvím samotných osob provádějících podporu prodeje. Výzkum bude proveden mezi zákazníky různých maloobchodních řetězců s elektronikou, kteří nejčastěji přichází s touto formou reklamy do kontaktu. Bude použita kvalitativní metoda výzkumu za pomoci polostrukturovaných rozhovorů s nakupujícími. Cílem výzkumu je zjistit osobní názor zákazníků na tuto formu reklamy, jak vnímají tato setkání, míru jejich spokojenosti, ovlivnění mínění o představovaném produktu/značce, zdali si uvědomují psychologická východiska daných akcí a eventuální manipulativní praktiky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Bachelor thesis will deal with the psychological aspects and impacts of advertising influences directly to the customer, which take place primarily through the very persons engaged in sales promotion. The research will be conducted among customers of different retail chains with electronics, who most often come in touch with this form of advertising. It uses a qualitative research method of semi-structured interviews with shoppers. The aim of the research is to investigate customers' personal opinion on this form of advertising, how they perceive these meetings, their level of satisfaction, influence opinion in introducing the product / brand, whether they realize the psychological basis of these actions and possible manipulative practices. |