Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení žáků na 1.stupni základní školy
Název práce v češtině: Hodnocení žáků na 1.stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: Assessment of Pupils at Primary School
Klíčová slova: Školní hodnocení, motivační funkce hodnocení, sebepojetí, formativní hodnocení, klasifikace
Klíčová slova anglicky: School assessment, motivational function of assessment, self-understanding, formative assessment, classification
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 22.11.2013
Datum zadání: 22.11.2013
Datum a čas obhajoby: 20.05.2015 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:09.03.2015
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování

Cíl : Popsat a analyzovat podmínky, za nichž může být motivační kvalita školního hodnocení funkční vzhledem k rozvoji motivace k poznávání (učení) a k sebeřízení při učení s dopadem na sebepojetí dítěte.

Teoreticko-výzkumný charakter.

V teoretických východiscích: analyzovat důsledky klasifikace a slovního hodnocení z hlediska podpory sebehodnocení žáka a utváření jeho sebepojetí. Prozkoumat motivační funkci školního hodnocení z hlediska práce učitele a prožívání žáky na primární škole. Pojednat podmínky pro školní úspěšnost nebo neúspěšnost žáka v souvislosti se systémy hodnocení jejich výkonů na primární škole.

V praktické části:
Na základě analýzy schopnosti žáků ohodnotit své školní výkony, plánovat práci, reflektovat ji a přijímat odpovědnost za své učení porovnat působení školy s dlouholetou zkušeností se slovním hodnocením se školou, kde je převaha klasifikace. Zjistit v této souvislosti kvalitu motivace žáků těchto škol k poznávání a učení.
Seznam odborné literatury

Vališová, A.; Kasíková, H. Pedagogika pro učitele
Kolář, Z.; Šikulová, R. Hodnocení žáků.
Schimunek, P.F. Slovní hodnocení žáků.
Slavík, J. Hodnocení v současné škole.
Košťálová, H; Miková, J.; Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů.
Helus, Z., Hrabal, V.,Kulič, V., Mareš, J. Psychologie školní úspěšnosti žáka.
Mareš, J. Styly učení žáků a studentů.
Hrabal, V., Pavelková, I. Jaký jsem učitel.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK