Hodnocení žáků na 1.stupni základní školy
Název práce v češtině: | Hodnocení žáků na 1.stupni základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Assessment of Pupils at Primary School |
Klíčová slova: | Školní hodnocení, motivační funkce hodnocení, sebepojetí, formativní hodnocení, klasifikace |
Klíčová slova anglicky: | School assessment, motivational function of assessment, self-understanding, formative assessment, classification |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.11.2013 |
Datum zadání: | 22.11.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2015 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.03.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cíl : Popsat a analyzovat podmínky, za nichž může být motivační kvalita školního hodnocení funkční vzhledem k rozvoji motivace k poznávání (učení) a k sebeřízení při učení s dopadem na sebepojetí dítěte. Teoreticko-výzkumný charakter. V teoretických východiscích: analyzovat důsledky klasifikace a slovního hodnocení z hlediska podpory sebehodnocení žáka a utváření jeho sebepojetí. Prozkoumat motivační funkci školního hodnocení z hlediska práce učitele a prožívání žáky na primární škole. Pojednat podmínky pro školní úspěšnost nebo neúspěšnost žáka v souvislosti se systémy hodnocení jejich výkonů na primární škole. V praktické části: Na základě analýzy schopnosti žáků ohodnotit své školní výkony, plánovat práci, reflektovat ji a přijímat odpovědnost za své učení porovnat působení školy s dlouholetou zkušeností se slovním hodnocením se školou, kde je převaha klasifikace. Zjistit v této souvislosti kvalitu motivace žáků těchto škol k poznávání a učení. |
Seznam odborné literatury |
Vališová, A.; Kasíková, H. Pedagogika pro učitele Kolář, Z.; Šikulová, R. Hodnocení žáků. Schimunek, P.F. Slovní hodnocení žáků. Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Košťálová, H; Miková, J.; Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Helus, Z., Hrabal, V.,Kulič, V., Mareš, J. Psychologie školní úspěšnosti žáka. Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Hrabal, V., Pavelková, I. Jaký jsem učitel. |