Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zjišťování úrovně vědeckého myšlení studentů
Název práce v češtině: Zjišťování úrovně vědeckého myšlení studentů
Název v anglickém jazyce: Survey of the level of the students’ scientific reasoning
Klíčová slova: Vědecké myšlení, test
Klíčová slova anglicky: Scientific reasoning, test
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.11.2013
Datum zadání: 12.11.2013
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.11.2013
Konzultanti: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
Zásady pro vypracování
Posluchačka se seznámí s dostupnými testy vědeckého myšlení s důrazem na Lawsonův test. Zadá Lawsonův test vědeckého myšlení v několika třídách různých středních škol. Vyhodnotí výsledky testu vzhledem k pohlaví studentů a vzhledem k typu školy, kterou navštěvují. Dle možností navrhne úlohy, které by mohly u studentů rozvíjet principy vědeckého myšlení.
Seznam odborné literatury
[1] Lawson A. E.: Publications and Other Intellectual Contributions, dostupné z: https://webapp4.asu.edu/directory/person/6474
[2] Lawson, A.E. The Development and Validation of a Classroom Test of Formal Reasoning. JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING, 1978. 15(1), 11-24.
[3] Kohoutek, R.: Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání. Pedagogická orientace 3, 2008
[4] Coletta, V. P., Phillips, J. A.: Interpreting FCI scores: Normalized gain, pre-instruction scores, and scientific reasoning ability. Submitted to the American Journal of Physics. Dostupné z: http://myweb.lmu.edu/jphillips/per/Interpreting_FCI.pdf
[5]Kahneman D.: Myšlení rychlé a pomalé, Jan Melvil Publishing 2012, ISBN: 978-80-87270-42-4

Další literatura dle zadání vedoucí práce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK