Zjišťování úrovně vědeckého myšlení studentů
Název práce v češtině: | Zjišťování úrovně vědeckého myšlení studentů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Survey of the level of the students’ scientific reasoning |
Klíčová slova: | Vědecké myšlení, test |
Klíčová slova anglicky: | Scientific reasoning, test |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.11.2013 |
Datum zadání: | 12.11.2013 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.11.2013 |
Konzultanti: | doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Posluchačka se seznámí s dostupnými testy vědeckého myšlení s důrazem na Lawsonův test. Zadá Lawsonův test vědeckého myšlení v několika třídách různých středních škol. Vyhodnotí výsledky testu vzhledem k pohlaví studentů a vzhledem k typu školy, kterou navštěvují. Dle možností navrhne úlohy, které by mohly u studentů rozvíjet principy vědeckého myšlení. |
Seznam odborné literatury |
[1] Lawson A. E.: Publications and Other Intellectual Contributions, dostupné z: https://webapp4.asu.edu/directory/person/6474
[2] Lawson, A.E. The Development and Validation of a Classroom Test of Formal Reasoning. JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING, 1978. 15(1), 11-24. [3] Kohoutek, R.: Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání. Pedagogická orientace 3, 2008 [4] Coletta, V. P., Phillips, J. A.: Interpreting FCI scores: Normalized gain, pre-instruction scores, and scientific reasoning ability. Submitted to the American Journal of Physics. Dostupné z: http://myweb.lmu.edu/jphillips/per/Interpreting_FCI.pdf [5]Kahneman D.: Myšlení rychlé a pomalé, Jan Melvil Publishing 2012, ISBN: 978-80-87270-42-4 Další literatura dle zadání vedoucí práce. |