Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Představy studentů o fyzikální vědě, vytváření fyzikálních poznatků a učení se fyzice
Název práce v češtině: Představy studentů o fyzikální vědě, vytváření fyzikálních poznatků a učení se fyzice
Název v anglickém jazyce: Students´s conception about physics as a science, evolving knowledge in science and their oppinions about learning science
Klíčová slova: epistemologické představy, střední škola, student, fyzika
Klíčová slova anglicky: epistemological beliefs, secondary school level, students, physics
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.11.2013
Datum zadání: 04.11.2013
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.11.2013
Datum a čas obhajoby: 01.09.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2015
Datum odevzdání tištěné podoby:30.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 01.09.2015
Oponenti: doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s dotazníkem EBAPS týkajícím se představ studentů viz nadpis.
2. Vytipovat charakteristiky/proměnné studentů, které by mohly ovlivnit jejich představy viz výše.
3. Vybrat a oslovit alespoň 6 studentů, kteří budou variabilní v charakteristikách viz bod 2.
4. Realizovat rozhovory s těmito studenty (včetně zadání dotazníku z bodu 1.)
5. Zjistit a popsat zázemí a prostředí jednotlivých studentů. Konkrétně získat názor učitele na studenta, názor studenta na sebe sama, vybrané údaje o jeho socio-ekonomickém zázemí.
6. Realizovat profil jednotlivých studentů na základě informací z bodů 4 a 5.
7. Upozornit na zajímavé detaily, nastínit hypotézy vzniklé na základě realizace výzkumu.
Seznam odborné literatury
Louca, Elby, Hammer, Kagey: Epistemological Resources: Applying a New Epistemological Framework to Science Instruction. Educational Psychologist, 39(1), 2004

EPISTEMOLOGICAL BELIEFS ASSESSMENT FOR PHYSICAL SCIENCE (EBAPS). Dostupné on-line (30. 10. 2013) http://www2.physics.umd.edu/~elby/EBAPS/home.htm

Kekule, Zajacová: Students´ Epistemological Beliefs – adapting the EBAPS instrument in the Czech Republic. Příspěvek na konferenci ICPE-EPEC 2013.

Elby, Lising: The impact of epistemology on learning: A case study from introductory physics. Am. J. Phys. 73(4) 2005

Švaříček, Šeďová: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál 2007
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK