Představy studentů o fyzikální vědě, vytváření fyzikálních poznatků a učení se fyzice
Název práce v češtině: | Představy studentů o fyzikální vědě, vytváření fyzikálních poznatků a učení se fyzice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Students´s conception about physics as a science, evolving knowledge in science and their oppinions about learning science |
Klíčová slova: | epistemologické představy, střední škola, student, fyzika |
Klíčová slova anglicky: | epistemological beliefs, secondary school level, students, physics |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.11.2013 |
Datum zadání: | 04.11.2013 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.11.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 01.09.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2015 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 30.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.09.2015 |
Oponenti: | doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámit se s dotazníkem EBAPS týkajícím se představ studentů viz nadpis.
2. Vytipovat charakteristiky/proměnné studentů, které by mohly ovlivnit jejich představy viz výše. 3. Vybrat a oslovit alespoň 6 studentů, kteří budou variabilní v charakteristikách viz bod 2. 4. Realizovat rozhovory s těmito studenty (včetně zadání dotazníku z bodu 1.) 5. Zjistit a popsat zázemí a prostředí jednotlivých studentů. Konkrétně získat názor učitele na studenta, názor studenta na sebe sama, vybrané údaje o jeho socio-ekonomickém zázemí. 6. Realizovat profil jednotlivých studentů na základě informací z bodů 4 a 5. 7. Upozornit na zajímavé detaily, nastínit hypotézy vzniklé na základě realizace výzkumu. |
Seznam odborné literatury |
Louca, Elby, Hammer, Kagey: Epistemological Resources: Applying a New Epistemological Framework to Science Instruction. Educational Psychologist, 39(1), 2004
EPISTEMOLOGICAL BELIEFS ASSESSMENT FOR PHYSICAL SCIENCE (EBAPS). Dostupné on-line (30. 10. 2013) http://www2.physics.umd.edu/~elby/EBAPS/home.htm Kekule, Zajacová: Students´ Epistemological Beliefs – adapting the EBAPS instrument in the Czech Republic. Příspěvek na konferenci ICPE-EPEC 2013. Elby, Lising: The impact of epistemology on learning: A case study from introductory physics. Am. J. Phys. 73(4) 2005 Švaříček, Šeďová: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál 2007 |