Edukace pacienta s levostrannou srdeční podporou HeartMate II
Název práce v češtině: | Edukace pacienta s levostrannou srdeční podporou HeartMate II |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Education of patients with left ventricular assist device HeartMateII |
Klíčová slova: | edukace, levostranná srdeční podpora HeartMate II, srdeční selhání, specifika ošetřovatelské péče o pacienty s HeartMate II podporou |
Klíčová slova anglicky: | education, left ventricular assist device HeartMate II, heart failure, specifics of nursing care for patients with HeartMate II assist device |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK (11-00250) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Miluše Kulhavá |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.10.2013 |
Datum zadání: | 29.10.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 12.06.2014 08:30 |
Místo konání obhajoby: | Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.06.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (B01602) |
Oponenti: | PhDr. Lenka Sentivanová |
Zásady pro vypracování |
Vypracování diplomové práce se řídí opatřením děkana č.10/2010 a Manuálem pro vytvoření závěrečných kvalifikačních prací. |
Seznam odborné literatury |
Juřeníková, P. (2010). Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada. Špinar, J., & Vítovec, J. (2007). Jak dobře žít s nemocným srdcem. Praha: Grada. OďRourke, R. A., Walsh, R. A., & Fuster, V. (2010). Kardiologie. Praha: Grada. Handl, Z. (2002). Monitorování pacientů v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči – vybrané kapitoly. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví. Kapounová, G. (2007). Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha: Grada. Naňka, O., & Elišková, M. (2009). Přehled anatomie. Praha: Galén, Karolinum. Vítovec, J., & Špinar, J. (2004). Farmakoterapie kardiovaskulárních onemocnění. Praha: Grada. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce bude zjistit stav a rozsah edukace pacientů s implantovanou levostrannou srdeční podporou HeartMate II. Dále také zjistit, na jaká témata je kladen při edukaci důraz a naopak na jaká témata by bylo potřeba se více zaměřit. Cílem bude též zjistit, za jakých podmínek edukace probíhá, jaké metody a formy jsou při edukaci voleny a zda jsou poskytované informace pro pacienty srozumitelné. V teoretické části se zaměřím na edukaci a její etické a právní aspekty, na popis edukačního procesu, dále na srdeční podpory a speciálně na levostrannou srdeční podporu HeartMate II. Abych dodala ucelený přehled, zařadím mezi kapitoly i část o anatomii a fyziologii kardiovaskulárního systému a část o srdečním selhání. Budu se také věnovat specifikům ošetřovatelské péče o pacienty s implantovaným HeartMate II systémem a v neposlední řadě i edukačním tématům, která by měla být součástí edukace těchto pacientů. Empirickou část povedu jako kvantitativní výzkum, kde výzkumným vzorkem bude zhruba 50 respondentů. Respondenty budou tvořit sestry na kardiovaskulární chirurgické jednotce intenzivní péče. Pro vytvoření zpětné vazby doplním kvantitativní výzkum o strukturované rozhovory s pacienty po implantaci HeartMate II. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the work will be to determine the status and range of education of patients with implanted left ventricular assist device HeartMate II. Further to map the topics on which is placed the emphasis in education and vice versa topics that would need to focus more on. The aim will be also to determine the conditions under which education takes place, which methods and forms are chosen and whether the information provided is understandable for patients. Theoretical part will be focused on education and its ethical and legal aspects, on the description of the educational process. Furthermore it will focus on heart supports, especially on left ventricular assist device HeartMate II. To provide a comprehensive overview, I will include also information about the anatomy and physiology of the cardiovascular system and the section on heart failure. I will also discuss the specifics of nursing care for patients with implanted HeartMate II system and the educational topics that should be part of the education of these patients. The empirical part will be prepared as a quantitative research, where research sample will be approximately 50 respondents. Respondents will consist of nurses from the cardiovascular surgical intensive care unit. To create the feedback I will complement a quantitative research with structured interviews with patients after implantation of the HeartMate II. |