Vliv způsobů vedení na postoj zaměstnanců k učení se
Název práce v češtině: | Vliv způsobů vedení na postoj zaměstnanců k učení se |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Leadership and its impact on employees´ approach towards learning |
Klíčová slova: | Vůdcovství|vedoucí pracovníci|učení na pracovišti|posílení učení se |
Klíčová slova anglicky: | Leadership|leaders|workplace learning|enhancing learning |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.07.2012 |
Datum zadání: | 19.07.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2020 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, jak mohou vedoucí pracovníci zlepšit své znalosti a dovednosti, aby tím podpořili procesy učení se v organizaci. Primární výzkumná otázka zní: jaký dopad má způsob vedení zaměstnanců a osobnost vedoucího na to, jak zaměstnanci přistupují k učení?
Práce bude mít podobu kvalitativní empirické studie ve vybrané organizaci v České republice. Rozhovory budou vedené formou polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky a s jejich podřízenými. Práce bude podložená teoretickými východisky zabývajícími se otázkami vztahu jedinec-učení, vedoucí pracovník-učení, organizace-učení. Předběžná struktura práce: 0 Úvod 1 Teoretický rámec a. Teorie věnované motivaci jednotlivce k učení b. Teorie zabývající se vedením lidí – teorie sociálního učení, atribuční teorie, symbolický interakcionismus. c. Způsoby učení v organizaci. 2 Empirické šetření a. Kvalitativní výzkum s vybranými vedoucími pracovníky b. Kvalitativní výzkum s vybranými podřízenými zaměstnanci c. Analýza dat 3 Závěr |
Seznam odborné literatury |
AMITAY, M., POPPER, M., & LIPSHITZ, R. Leadership Styles and Organizational Learning in Community Clinics. The Learning Organization. 2005, vol. 12, no. 1, pp. 57–70. ISSN 0969-6474.
BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5. BILLET, S. Learning in the Workplace: strategies for effective practice. New Delhi: Viva Books, 2001. ISBN 1-86508-364-X. HEIDER, F. The Psychology Of Interpersonal Relations. New York: Wiley, 1958. ISBN 978-0-471-36833-5 HETLAND, H., SKOGSTAD, A., HETLAND, J., MIKKELSEN, A. Leadership and Learning Climate in a Work Setting. European Psychologist. 2011, vol. 16, no. 3, pp. 163–173. ISSN 1016-9040. EASTERBY-SMITH, M. P. V., ARAUJO, L. M., & BURGOYNE, J.(Eds) Organizational Learning and the Learning Organization: Developments in theory and practice. London: Sage, 1999. ISBN 0761959165. MUŽÍK, J. Profesní vzdělávání dospělých, 1. vyd., Praha: CODEX, 1999. ISBN 80-85963-96-0. O’KEEFFE, T. Organizational Learning: a new perspective. Journal of European Industrial Training. 2002, vol. 26, no. 2, pp. 130-141. ISSN 0309-0590. SADLER, P. Leadership and Organizational Learning. In: Dierkes, M., Berthoin A., Child, J. & Nonaka, I. (Eds) Handbook of Organizational Learning and Knowledge. Oxford: Oxford University Press, 2003. ISBN 978-0-470-97264-9. WILLIAMS, P., SULLIVAN, H. Lessons in Leadership for Learning and Knowledge Management in Multiorganizational Settings. The International Journal of Leadership in Public Services. 2011, Vol. 7, no. 1, pp. 6-20. ISSN 1747-9886. WINKLER, I. Contemporary Leadership Theories. Berlin Heidelberg: Springer-Verlag, 2010. ISBN 978-3-7908-2157-4. YUKL, G. Leading organizational learning: Reflections on Theory and Research. The Leadership Quarterly. 2009,Vol. 20, no. 1, pp. 49–53. ISSN 1048-9843 YUKL, G. Leadership in Organizations, 6th ed., Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall, 2006. ISBN 978-0-131494-84-8 |