Ve své bakalářské práci pomocí deskriptivní analýzy popíši uplatnění marketingové komunikace v segmentu kosmetických řetězců. Konkrétně se zaměřím na síť parfumerií Sephora a její vybrané současné marketingově-komunikační aktivity na českém trhu. Pozornost přitom budu věnovat především rozmezí let 2008 - 2013. Rovněž provedu analýzu konkurence tohoto řetězce. Primárním cílem práce bude na základě teoreticko-praktických poznatků zjistit, díky čemu Sephoru i přes početnou konkurenci stále vyhledává velké množství zákazníků. Z tohoto důvodu v závěru práce provedu vlastní kvantitativní výzkum mezi alespoň 60 - 80 respondenty, jehož cílem bude přiblížení klíčových důvodů, které potenciální i reálné zákazníky vedou k návštěvě prodejen Sephora a případné koupi tamních produktů. Na základě tohoto výzkumu se pokusím zjistit, jakou roli v jejich rozhodování sehrávají právě marketingově-komunikační aktivity Sephory.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In my bachelor's thesis, I will describe the use of marketing communications in the segment of cosmetics chains, by using descriptive analysis. To be specific, I will focus on the perfume chain Sephora and its selected contemporary marketing-communication activities on the Czech market. The major attention will be drawn to the period of years 2008 - 2013. I will also analyse the competition of this chain. The main objective of the thesis is to reveal why many customers go to Sephora despite its numerous competitors. This will be find out based on theoretical and practical knowledge. Therefore, I will also conduct my own quantitative research, involving 60 - 80 respondents. The goal of the research is to identify the key reasons, which make both potential and the actual customers go to Sephora stores and eventually buy some products. Based on the research, I will try to describe the role of Sephora's marketing-communication activities in its customers' decision making.