Osobní železniční doprava byla v České republice dlouhá léta ovládána monopolem státního dopravce, tedy Českých drah. V uplynulých několika letech se však na trhu objevili dva další významní hráči. Společnost RegioJet, patřící do skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury, a následně nováček na poli osobní přepravy, společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Cílem mé bakalářské práce je představit a zhodnotit aktivity nejmladšího z významných železničních dopravců na poli marketingové komunikace a PR, a to od spuštění provozu v roce 2012, do první poloviny roku 2014. Nevyhnu se částečné konfrontaci s aktivitami konkurence, nicméně komparace nebude stěžejním obsahem práce. Zaměřím se na to, jakým způsobem byla značka vymezená oproti ostatním, jak probíhala komunikace firmy s o poznání menším zázemím, než mají k dispozici její konkurenti a jaká jsou specifika značky, která vstupuje na trh, který mají již rozdělen dva silní hráči.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Public rail transport in the Czech Republic was dominated by the state monopoly carrier, the Czech Railways, for many years. In the past few years two other major players came on the market. Company RegioJet, belonging to the owner of the Student Agency group Radim Jančura, and then newbie in the field of passenger transport, company LEO Express owned by Leoš Novotný. The aim of my thesis is to present and evaluate the activities of the youngest of major rail carriers in the field of marketing communications and PR since its launch in 2012 till present. I won't avoid partial confrontation with the activities of competitors, but the comparison won't be the core content of the work. I will focus on the way the brand has been defined over the others, on specifics of the company with considerably smaller facilities than competitors, and what are the specifics of brands entering the market, which has been divided between two strong players.