Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
První rok Miloše Zemana ve funkci prezidenta očima publicistiky ve vybraných českých týdenících
Název práce v češtině: První rok Miloše Zemana ve funkci prezidenta očima publicistiky ve vybraných českých týdenících
Název v anglickém jazyce: Milos Zeman´s first year as a president through the eyes of selected Czech weeklies
Klíčová slova: mediální obraz, prezident, Miloš Zeman, Instinkt, Reflex, Respekt, Týden
Klíčová slova anglicky: media image, president, Miloš Zeman, Instinkt, Reflex, Respekt, Týden
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Barbora Osvaldová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.07.2013
Datum zadání: 01.07.2013
Datum a čas obhajoby: 18.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2014
Oponenti: PhDr. Mgr. Ludmila Trunečková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Přímá volba prezidenta v České republice s sebou přinesla změny zákonů, nový způsob vedení volební kampaně i celkový pohled na prezidentskou funkci. Už dlouho před samotnou volbou se odborná veřejnost a z nezanedbatelné části i veřejnost laická rozdělily na její zastánce a odpůrce. Když byl pak zvolen prezidentem Miloš Zeman, který je bezesporu silnou osobností vyvolávající emoce, vyhrotily se názory ještě více.
Tato bakalářská práce si dala za cíl zjistit, zda se právě přímá volba a osobnost v ní zvoleného prezidenta promítla i do obsahů médií. Pro výzkum byly zvoleny čtyři týdeníky, Instinkt, Reflex, Respekt a Týden, ve kterých autorka sledovala první rok
Miloše Zemana v roli prezidenta. Zároveň ve stejných periodikách zkoumala i první rok prezidenta předchozího, Václava Klause, a poznatky z obou sledovaných období porovnala. Srovnávala počty článků, jejich rozsah, téma, citové zabarvení, obrazový doprovod a autory a také titulní strany prezidentům věnované.
Pro úplnost informací a mnohdy potřebný kontext je v práci uvedena také osobní a profesní biografie Miloše Zemana a informace o přímé volbě prezidenta v České republice.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The direct presidential election in the Czech Republic brought not only changes to the law, but also a new style of electoral campaigns and overall new view on the presidential function. Long before the election, the professional public as well as considerable part of the laic public were divided between its supporters and opponents. When Miloš Zeman was elected president, these opinions even sharpened, because he is a very strong personality reviving people's emotions.
This bachelor's thesis aims to find out, whether the direct election and the personality of the president elected affect also media contents. Four Czech weeklies, Instinkt, Reflex,Respekt and Týden were chosen for the research. This thesis tracks the first year of Miloš Zeman in his presidential function. Moreover it traces the first presidential year of Václav Klaus, who held this position before Zeman, but was not elected in the direct election, and compares the media outputs. Compared is the number of the articles, their length, topic, emotional overtones, visual accompaniment, authors of the texts and also front pages where the presidents appeared.
To provide complete information and broader context, there is also both personal and professional background of Miloš Zeman stated in the thesis and an introduction to the presidential electoral system in the Czech Republic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK