Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Reklama na OTC jako veřejně politický problém
Název práce v češtině: Reklama na OTC jako veřejně politický problém
Název v anglickém jazyce: Advertising of OTC as a public policy issue
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Eva Tušková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.06.2013
Datum zadání: 03.02.2014
Datum a čas obhajoby: 02.02.2016 00:00
Místo konání obhajoby: Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2016
Datum proběhlé obhajoby: 02.02.2016
Oponenti: MUDr. Petr Háva, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Magisterská práce se zabývá volně dostupnými léčivy v České republice a jejich spotřebou. V práci
jsou popsány vlivy nadužívání těchto léčiv na lidské zdraví. Podle sekundární analýzy dat se
nadužívání OTC jeví jako problematické a uživatelům může uškodit. V práci jsou popsány
dosavadní poznatky o spotřebě a zneužívání volně dostupných léčiv u nás a ve světě. Dále je v práci
popsána regulace reklamy na volně dostupná léčiva zaměřená na širokou veřejnost. Reklama účinně
ovlivňuje spotřební chování obyvatel a vzhledem k citlivé povaze medicínských produktů je potřeba
ji regulovat. Sankce za porušení zákona se vzhledem k vysokým obratům farmaceutických
společností jeví jako neefektivní a neodrazují společnosti od dalšího porušování. Analytická část je
zaměřena na kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu reklam nejvíce užívaných analgetik v
České republice. Analýza je zaměřena především na persvazivní prvky a jakým způsobem je
užívání léčiv v reklamách zobrazováno. Závěrem jsou navrženy možnosti úpravy současného stavu
a jejich hodnocení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with over-the-counter drugs and their consumption in the Czech Republic.
It describes effects of over consumption of OTC on human health. According to data analysis, OTC
consumption is connected with health risks and problems when used improperly. Thesis describes
information about current consumption and misuse in the Czech Republic and worldwide. It also
describes the regulations of OTC advertising. Advertisement does influence consumer's behaviour
and it needs to be regulated. The sanctions of breaking the law are inappropriate because
pharmaceutical companies do not lack money and it does not threaten them. The analytical part is
dedicated to quantitative and qualitative analysis of the most popular OTC analgesics in the Czech
Republic. The focus of the analysis is especially on the persuasive techniques used in advertising
and how the OTC are displayed. In the end I suggest the possible solution and evaluate them.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK