Nové funkce škol v obcích ovlivněných suburbanizací
Název práce v češtině: | Nové funkce škol v obcích ovlivněných suburbanizací |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | New functions of schools in the regions influenced by sub-urbanization |
Klíčová slova: | Pospolitost, komunita, komunitní škola, komunitní funkce školy, suburbanizace. |
Klíčová slova anglicky: | Commune, community, community school, community function of school, suburbanization. |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jan Voda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.03.2013 |
Datum zadání: | 20.03.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2013 10:30 |
Místo konání obhajoby: | katedra CŠM, Praha |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.04.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Jiří Trunda, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretickéčásti bakalantka popíše proměnu sociálních podmínek v oblastech zasažených prudkým rozvojem výstavby na periferiích hlavního města a v prstencích okolovelkých měst. Jaké nové aspekty vnáší suburbanizace do kvality života v obcích, před jaké výzvy to staví komunální politiku, jaké se v tomto smyslu nabízejí rozvojové strategie obcí a jaké nové funkce v nich přináleží škole? V navazujícím deskriptivním výzkumu budou předmětem šetření stav poskytování služeb komunitního charakteru, funkce školy, negativní jevy v souvislosti se suburbanizací, apod., čímž bude práce usilovat o zodpovězení výzkumné otázky "Jaké nové funkce vyplývají pro školu v souvislosti se stěhováním obyvatelstva z měst na jejich okraj?" Respondenty výzkumu budou ředitelé škol, představitelé obcí a občané v okresu Praha-východ, N≥45. |
Předběžná náplň práce |
Závěrečná práce se zabývá proměnou sociálních podmínek v oblastech zasažených prudkým rozvojem výstavby na periferiích hlavního města a v prstencích okolo velkých měst.
Popisuje nové aspekty, které vnáší suburbanizace do kvality života v obcích, jaké se v tomto smyslu nabízejí rozvojové strategie obcí a jaké nové funkce v nich přináleží škole. Předmětem deskriptivního výzkumu je stav poskytování služeb komunitního charakteru, funkce školy, negativní jevy v souvislosti se suburbanizací, apod. Hlavním cílem závěrečné práce je zodpovězení výzkumné otázky: "Jaké nové funkce vyplývají pro školu v souvislosti se stěhováním obyvatelstva z měst na jejich okraj?" |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis deals with a change of social conditions in areas affected by a rapid building development in the outskirts of the capital city and around big towns. It describes new aspects of life quality in municipalities caused by the suburbanization; it addresses new development strategies of the municipalities and new functions that fall within schools’ authority.
The descriptive survey examines the current state of affairs with regard to the offer of community services, the function of school, negative effects connected with the suburbanization, etc. The main objective of the thesis is to answer the question: “What new school functions result from the citizen migration from city centres to city outskirts?” |