Magazine sales prediction
Název práce v češtině: | Predikce prodejností magazínů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Magazine sales prediction |
Klíčová slova: | rozhodovací stromy, regresní metody, prediktivní modelování |
Klíčová slova anglicky: | decision trees, regression methods, predictive modeling |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Jaroslav Pokorný, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.03.2013 |
Datum zadání: | 15.03.2013 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.08.2013 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 02.08.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2013 |
Oponenti: | doc. RNDr. Iveta Mrázová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Today, many magazine publishers face the problem of predicting sales of their products. There are several regression methods, which could solve this problem.
The goal of this work is to study the most common regression models, choose some of them, implement them, and make experiments on data from Russian magazine publisher Burda, which will be stored in a relational database. Complexity and usability of these algorithms should be evaluated on this data. The most effective algorithm or appropriate combination of algorithms solving this problem including adequate documentation should become a basis for an application software in this area. |
Seznam odborné literatury |
[1] Two Crows Corporation: Introduction to Data Mining and Knowledge Discovery, Third Edition, 1999.
[2] Misner, S.: Introducing Microsoft® SQL Server® 2012 [3] Neville, P. G.: Decision Trees for Predictive Modeling, SAS Institute Inc., 4 August 1999 [4] Velickov , S., Solomatine, D.: Predictive Data Mining: Practical Examples. Artificial Intelligence in Civil Engineering. Proc. 2nd Joint, Workshop, March 2000, Cottbus, Germany. |