Politická image začínajících politiků a média, která k jejímu budování využívají.
Název práce v češtině:
Politická image začínajících politiků a média, která k jejímu budování využívají.
Název v anglickém jazyce:
Political image of emerging politicians and media they use to build their image
Klíčová slova:
politik, politická komunikace, politický marketing, politická image, mládežnické politické organizace, Mladí konzervativci, Mladí sociální demokraté, kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky:
politician, political communication, political marketing, political image, political youth organizations, Young Conservatives, Young Social Democrats, qualitative research
Politická image jakožto zkratkovitá formulace politické nabídky daného politického subjektu se stává pro veřejnost jedním z důležitých vodítek v politickém rozhodování a orientaci na politickém trhu. Politická image se neustále vyvíjí a je ovlivněná různými faktory, jakými jsou například komunikace daného politického subjektu, příslušnost ke konkrétnímu politickému směru, cílovou skupinou politické nabídky a jeho mediálním obrazem. Mladí začínající politici budují svou image s omezenými finančními prostředky a potýkají se i s nižším zájmem médií o jejich politickou komunikaci. Kanály, které využívají pro komunikaci na politickém trhu, a způsob politické komunikace je odlišný od úspěšných politiků, kteří jsou na českém politickém trhu již zavedení. Na českém politickém trhu funguje několik mládežnických organizací příslušejících k politickým stranám. Tato práce je zaměřená na budování politické image příslušníků dvou největších českým politických mládežnických organizací – Mladých sociálních demokratů a Mladých konzervativců. Práce bude zkoumat, jak vnímají mladí začínající politici, členové Mladých sociálních demokratů a Mladých konzervativců, pojem politická image a jaké prostředky využívají k jejímu budování. Součástí práce bude kvalitativní výzkum provedený pomocí polostrukturovaných rozhovorů s vybranými členy Mladých sociálních demokratů a Mladých konzervativců.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Political image as an abbreviated formulation of policy offer of a political entity becomes one of the important clues in public political decision-making and orientation on the political market. Political image is constantly evolving and is influenced by various factors, such as political communication of a political entity, affiliation to a particular political direction, target group of political offer and media coverage. Young aspiring politicians start building their political image with limited financial resources and face lower interest of the media in their political communication. Channels that are used for their political communication on the political market and the method of political communication they use is different from successful politicians who are already established on Czech political market. On Czech political market operate several youth organizations affiliated to political parties. This thesis is focused on building of political image of members of the two largest Czech political youth organizations - the Young Social Democrats and the Young Conservatives. This thesis will examine how young aspiring politicians who are members of Young Social Democrats or Young Conservatives perceive the concept of political image and the means they use to build their own political image. Part of the thesis will be qualitative research conducted using semi-structured interviews with selected members of the Young Social Democrats and the Young Conservatives.