Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium, zejména nebude možné odevzdávání závěrečných prací. Zápisy do předmětů by neměly být jakkoliv ovlivněny. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení.
Ivan Hlinka a vytváření jeho kultu osobnosti v médiích v období naganského úspěchu a po jeho tragické smrti
Název práce v češtině: Ivan Hlinka a vytváření jeho kultu osobnosti v médiích v období naganského úspěchu a po jeho tragické smrti
Název v anglickém jazyce: Ivan Hlinka and creating a cult of personality in the media during the success in Nagano and after his tragic death.
Klíčová slova: Kult osobnosti, média, Ivan Hlinka, lední hokej, Mladá fronta Dnes, Blesk, Litvínov
Klíčová slova anglicky: Cult of personality, media, Ivan Hlinka, ice-hockey, Mladá fronta Dnes, Blesk, Litvínov
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Ondřej Zamazal
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.02.2013
Datum zadání: 07.02.2013
Datum a čas obhajoby: 25.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:16.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2014
Oponenti: prof. PhDr. Jiří Kraus, DrSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Tato práce si klade za cíl potvrdit či vyvrátit, jak se česká média spolupodílela na vytvoření kultu osobnosti kolem Ivana Hlinky nejprve po naganském triumfu a poté po jeho tragické smrti. Chce analyzovat sociální proces, který úspěšného trenéra staví téměř do role hokejového génia, spasitele českého národního sportu či dokonce národního hrdiny. V neposlední řadě práce poskytne náhled na porovnání seriozního a bulvárního deníku, kde ukáže, že jejich textové a obrazové vzorce při vytváření kultu osobnosti jsou značně odlišné. Poukáže na tyto rozdíly s předpokladem, jak odlišně ovlivňují čtenáře při interpretaci textu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis aims to prove or disprove, how the Czech media contributed to the creation of a cult of personality of Ivan Hlinka. The first event is victory of Czech ice-hockey team in Nagano and the second is his tragic death. I want to analyze the social process that puts successful coach into the role of hockey genius or even a national hero. Finally, the thesis will compare serious and tabloid newspapers. I suppose that their textual and pictorial patterns are creating a cult of personality differently.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK