skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
04.02.2013
Datum zadání:
04.02.2013
Datum a čas obhajoby:
29.05.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:
09.04.2014
Datum proběhlé obhajoby:
29.05.2014
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti:
PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá postavením žáků se specifickými poruchami učení v kolektivu třídy na druhém stupni běžné základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiky specifických poruch učení, jejich příčiny, projevy a diagnostiku. Dále se věnuje výskytu a prognóze specifických poruch učení. Také řeší problematiku speciálněpedagogické podpory žáků s těmito poruchami a psychosociální aspekty specifických poruch učení. Výzkumné šetření se zaměřuje na zjišťování souvislostí mezi školní úspěšností žáka se specifickými poruchami učení, jeho sebepojetím ve vztahu ke škole, osobnostními charakteristikami a jeho pozicí ve třídě. Cílem práce je zjistit, jaké je postavení žáků se SPU ve třídě na druhém stupni běžné základní školy, a jak toto postavení souvisí se sebepojetím dítěte ve vztahu ke škole a s jeho psychickými projevy. V diplomové práci je využita metoda dotazník a rozhovor. Text je doplněn tabulkami.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis consider in-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary school. Theoretical part deals with characteristic of specific learning disabilities, its reasons, behaves and diagnostics. It also pursues occurrence and predictions of learning disability as well as issues of special - pedagogical support to the pupils having psychosocial aspects of special learning disability. The research part of the thesis focus on connections discovering of success rate, school self-conception, personal characteristics and in-class position of the pupils with specific learning disabilities. The thesis’s aim is to discover pupil’s in-class positions on second tier of elementary school and how is the position related with pupil’s self-conception in terms of school and its psychical demonstrations. In thesis has been used of survey and interview method. The text is added by the tables.