náhradní výchovná péče, dětský domov, citová deprivace, komunikace, spolupráce, sociální interakce, ergoterapie, rozvoj sociálních dovedností, ergoterapeutický program
Klíčová slova anglicky:
substitutional educational care, children´s home, emotional deprivation, communication, cooperation, social interaction, ergotherapy, social skills development, ergotherapeutic programme
skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
28.01.2013
Datum zadání:
28.01.2013
Datum a čas obhajoby:
03.06.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:
10.04.2014
Datum proběhlé obhajoby:
03.06.2014
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Využití ergoterapie v dětském domově“ se zabývá náhradní výchovnou péčí, z níž největší pozornost je věnována dětskému domovu. Teoretická část bakalářské práce nastiňuje specifika, typologii a problémy dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Popisuje ergoterapii jako prostředek práce s dětmi umístěných do dětského domova. Vytyčuje cíle ergoterapie a její následné využití v prostředí náhradní výchovné péče. Dále popisuje, jak lze ergoterapii využít k rozvoji sociálních dovedností u dětí umístěných do zařízení dle zákona č. 109/2002 Sb. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh ergoterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj jak samotného jedince, tak i skupinu dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Ergoterapeutický program je koncipován na rozvoj komunikace, kooperace a navazování sociálních vztahů mezi vrstevníky. Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu ergoterapeutického programu, který by byl zaměřen na rozvoj sociálních dovedností, jako je komunikace, spolupráce a navazování sociálních vztahů u dětí umístěných do dětského domova.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor´s thesis called „Use ergotherapy in children´s home“ concerns subtitutional educational care with a special focus on children´s home. Its theoretical part points out specific features, typology and problems of children who are involved in the substitutional educational care. It describes ergotherapy as a way of working with children placed in the children´s home. It also describes how ergotherapy can be used for social skills development of the kids placed in these institutions due to the act number 109/2002. The practical part of the bachelor´s thesis contains a suggestion of an ergotherapeutic programme which is focused both on an individul development as well as a group of children placed in the institutions of the substitutional educational care. The ergotherapeutic programme is designed for the communicational and cooperative development as well as establishing social interaction among children of the same age. The aim of the bachelor´s thesis is creating a concept of an ergotherapeutic programme focused on development of the social skills such as communication, cooperation and establishing social interaction among children in children´s homes.