Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy
| Název práce v češtině: | Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Influence of the number of workplaces on the nursery school management |
| Klíčová slova: | řízení, ředitelka, mateřská škola, práva a povinnosti, odpovědnost, pracovní doba, vzdělání ředitelky, vedoucí pracovníci, autonomie, identita |
| Klíčová slova anglicky: | Management, Director, kindergarten, rights and obligations, responsibilities, hours of work, education director, officers, autonomy, identity |
| Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
| Vedoucí / školitel: | RNDr. Jindřich Kitzberger |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 17.01.2013 |
| Datum zadání: | 17.01.2013 |
| Datum a čas obhajoby: | 19.06.2013 15:30 |
| Místo konání obhajoby: | katedra CŠM, Praha |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.04.2013 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2013 |
| Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
| Oponenti: | Mgr. Jiří Trunda, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Práce bude zaměřena na porovnávání řídících procesů v mateřských školách s jedním pracovištěm (samostatných) a s více pracovišti (vzniklými sloučením mateřské školy z více původních škol). Cílem bakalářské práce je zjistit, analyzovat a vyhodnotit rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť, ověřit časovou náročnost řízení, zachování identity a autonomie mateřských škol, a zjistit, zda je řízení ovlivněno a podmíněno dosaženým vzděláním ředitelek samostatných mateřských škol a škol tvořených více pracovišti. V závěru bakalářské práce budou uvedena nejčastější sporná místa a návrh na jejich uvedení v rámci právních norem. Jako výzkumná metoda bude použit dotazník, respondenty budou ředitelé mateřských škol a pracovníci České školní inspekce v Plzeňském kraji. S pozdravem Jindřich Kitzberger Dobrý den, bohužel ani druhá verze ještě není ke schválení. Trvá zejména problém hypotéz, kde velmi doporučuji publikaci Gavory (od str. 50), kde je velmi názorně vysvětleno, jak se hypotézy tvoří. Nejde jen o cvičení ve formulacích, ale při přemýšlení o hypotézách vám zřejmě vysvitnou další souvislosti. Potíže možná také pramení ze stále neujasněného cíle práce, z neujasněných pojmů, z neujasněnosti toho, co přesně vlastně chcete zjišťovat. Konkrétní připomínky opět v textu. |
| Předběžná náplň práce |
| NÁZEV: Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy
AUTOR: Hana Steinbachová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr.Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Ředitelka mateřské školy řídí právní subjekt. Tento subjekt může být tvořen různým počtem mateřských škol. Funkce ředitelky školy s sebou přináší velké množství povinností, odpovědnosti a nezbytné znalosti dovedností manažerských. Jejich soupis poukazuje na obtížnou a nelehkou práci ředitele. Ředitelka mateřské školy dle vlastní úvahy a v mezích, které jí určují právní předpisy, stanoví určité způsoby, postupy práce, organizování a rozhodnutí tak, aby mateřská škola naplňovala svou funkci. Bakalářská práce se zabývá rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť v Plzeňském kraji. Cílem práce je zjistit, analyzovat a vyhodnotit rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť, časovou náročnost řízení, zachování identity a autonomie mateřských škol. Posoudit, zda je řízení mateřských škol s jedním pracovištěm a škol tvořených více pracovišti ovlivněno a podmíněno dosaženým vzděláním ředitelek mateřských škol. Zaměřit se, jak ředitelky řeší dané problémy v jednotlivých školách, jak organizují a zvládají vedení dalších pracovišť. Blíže specifikovat, jaké spolupracovníky si volí ve své mateřské škole, jak se daří spolupráce se svými zástupkyněmi, kolik času ředitelky věnují řídící práci, jak například organizují správní řízení při přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání (zápis), jak realizují vnitřní i vnější informační systém mateřské školy, zda provozují nějakou doplňkovou činnost. KLÍČOVÁ SLOVA: řízení, ředitelka, mateřská škola, práva a povinnosti, odpovědnost, pracovní doba, vzdělání ředitelky, vedoucí pracovníci, autonomie, identita |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| TITLE: Effect of number of departments in the management of
kindergartens AUTHOR: Hana Steinbachová DEPARTMEENT: Centre for School Management SUPERVISOR: RNDr.Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: The director of the kindergarten governed entity. This entity may be formed by a different number of kindergartens. Function headmistress brings a large amount of the duties, responsibilities and necessary skills knowledge management. Their list highlights the difficult and hard work director. The director of the kindergarten in its sole discretion and to the extent that it determines legislation specifies certain ways of working procedures, organization and decisions so that kindergarten filled its function. This thesis deals with the differences in the management of kindergartens with different number of centers in the Region. The aim is to identify, analyze and evaluate the differences in the management of kindergartens with different number of workplaces, time management, preservation of identity and autonomy kindergartens. Assess whether the management of kindergartens with one workplace and schools formed more work influenced and conditioned by education directors of kindergartens. Focus as Director solves the problems in individual schools, how they organize and manage guidance to other departments. Specify in which collaborators are chosen in their home school, how is cooperation with their representative, how much time they spend managing director of the work, such as organizing the administrative procedures concerning the admission of children to pre-school education (enrollment ), as implemented by internal and external information system parent schools that operate a sideline. KEY WORDS: Management, Director, kindergarten, rights and obligations, responsibilities, hours of work, education director, officers, autonomy, identity |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem