Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy
Název práce v češtině: Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy
Název v anglickém jazyce: Influence of the number of workplaces on the nursery school management
Klíčová slova: řízení, ředitelka, mateřská škola, práva a povinnosti, odpovědnost, pracovní doba, vzdělání ředitelky, vedoucí pracovníci, autonomie, identita
Klíčová slova anglicky: Management, Director, kindergarten, rights and obligations, responsibilities, hours of work, education director, officers, autonomy, identity
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jindřich Kitzberger
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 17.01.2013
Datum zadání: 17.01.2013
Datum a čas obhajoby: 19.06.2013 15:30
Místo konání obhajoby: katedra CŠM, Praha
Datum odevzdání elektronické podoby:28.04.2013
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude zaměřena na porovnávání řídících procesů v mateřských školách s jedním pracovištěm (samostatných) a s více pracovišti (vzniklými sloučením mateřské školy z více původních škol). Cílem bakalářské práce je zjistit, analyzovat a vyhodnotit rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť, ověřit časovou náročnost řízení, zachování identity a autonomie mateřských škol, a zjistit, zda je řízení ovlivněno a podmíněno dosaženým vzděláním ředitelek samostatných mateřských škol a škol tvořených více pracovišti. V závěru bakalářské práce budou uvedena nejčastější sporná místa a návrh na jejich uvedení v rámci právních norem. Jako výzkumná metoda bude použit dotazník, respondenty budou ředitelé mateřských škol a pracovníci České školní inspekce v Plzeňském kraji. S pozdravem Jindřich Kitzberger Dobrý den, bohužel ani druhá verze ještě není ke schválení. Trvá zejména problém hypotéz, kde velmi doporučuji publikaci Gavory (od str. 50), kde je velmi názorně vysvětleno, jak se hypotézy tvoří. Nejde jen o cvičení ve formulacích, ale při přemýšlení o hypotézách vám zřejmě vysvitnou další souvislosti. Potíže možná také pramení ze stále neujasněného cíle práce, z neujasněných pojmů, z neujasněnosti toho, co přesně vlastně chcete zjišťovat. Konkrétní připomínky opět v textu.
Předběžná náplň práce
NÁZEV: Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy
AUTOR: Hana Steinbachová
KATEDRA: Centrum školského managementu
VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr.Jindřich Kitzberger
ABSTRAKT:
Ředitelka mateřské školy řídí právní subjekt. Tento subjekt může být tvořen
různým počtem mateřských škol. Funkce ředitelky školy s sebou přináší velké
množství povinností, odpovědnosti a nezbytné znalosti dovedností manažerských.
Jejich soupis poukazuje na obtížnou a nelehkou práci ředitele. Ředitelka mateřské
školy dle vlastní úvahy a v mezích, které jí určují právní předpisy, stanoví určité
způsoby, postupy práce, organizování a rozhodnutí tak, aby mateřská škola
naplňovala svou funkci.
Bakalářská práce se zabývá rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol
s různým počtem pracovišť v Plzeňském kraji.
Cílem práce je zjistit, analyzovat a vyhodnotit rozdíly ve způsobu řízení
mateřských škol s různým počtem pracovišť, časovou náročnost řízení, zachování
identity a autonomie mateřských škol. Posoudit, zda je řízení mateřských škol
s jedním pracovištěm a škol tvořených více pracovišti ovlivněno a podmíněno
dosaženým vzděláním ředitelek mateřských škol. Zaměřit se, jak ředitelky řeší dané
problémy v jednotlivých školách, jak organizují a zvládají vedení dalších pracovišť.
Blíže specifikovat, jaké spolupracovníky si volí ve své mateřské škole, jak se daří
spolupráce se svými zástupkyněmi, kolik času ředitelky věnují řídící práci, jak
například organizují správní řízení při přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání
(zápis), jak realizují vnitřní i vnější informační systém mateřské školy, zda provozují
nějakou doplňkovou činnost.
KLÍČOVÁ SLOVA:
řízení, ředitelka, mateřská škola, práva a povinnosti, odpovědnost, pracovní doba,
vzdělání ředitelky, vedoucí pracovníci, autonomie, identita
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
TITLE: Effect of number of departments in the management of
kindergartens
AUTHOR: Hana Steinbachová
DEPARTMEENT: Centre for School Management
SUPERVISOR: RNDr.Jindřich Kitzberger
ABSTRAKT:
The director of the kindergarten governed entity. This entity may be formed by
a different number of kindergartens. Function headmistress brings a large amount of
the duties, responsibilities and necessary skills knowledge management. Their list
highlights the difficult and hard work director. The director of the kindergarten in its
sole discretion and to the extent that it determines legislation specifies certain ways
of working procedures, organization and decisions so that kindergarten filled its
function.
This thesis deals with the differences in the management of kindergartens with
different number of centers in the Region.
The aim is to identify, analyze and evaluate the differences in the management
of kindergartens with different number of workplaces, time management, preservation
of identity and autonomy kindergartens. Assess whether the management of
kindergartens with one workplace and schools formed more work influenced and
conditioned by education directors of kindergartens. Focus as Director solves the
problems in individual schools, how they organize and manage guidance to other
departments. Specify in which collaborators are chosen in their home school, how is
cooperation with their representative, how much time they spend managing director
of the work, such as organizing the administrative procedures concerning the
admission of children to pre-school education (enrollment ), as implemented by
internal and external information system parent schools that operate a sideline.
KEY WORDS:
Management, Director, kindergarten, rights and obligations, responsibilities, hours of
work, education director, officers, autonomy, identity
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK