Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Název práce v češtině: | Integrovaná tematická výuka programu začít spolu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Integrated Thematic Instruction in The Step by Step educational programme |
Klíčová slova: | integrovaná tematická výuka, tematické vyučování, klíčové učivo, aplikační úkoly, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, klíčové kompetence, program Začít spolu |
Klíčová slova anglicky: | Integrated Thematic Instruction, thematic teaching, key curriculum, application tasks, General educational program, school educational program, key competences, Step by Step programme |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 07.01.2013 |
Datum zadání: | 11.02.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.03.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce popisuje, analyzuje a hodnotí využití Integrované tematické výuky na 1. stupni ZŠ. ITV je zde chápána jako jedna z možností realizace vzdělávacího obsahu, který je vymezen Rámcovým vzdělávacím programem, jehož široké pojetí k této realizaci vybízí.
Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá analýzou vzdělávacího obsahu v souvislosti s integrací učiva. Kromě integrace samotné se zabývá také tematickým vyučováním a integrovanou tematickou výukou v kurikulárních dokumentech. Stěžejní se jeví studium školních vzdělávacích programů těch škol, které ITV zahrnují do výuky. Dále tato práce poukazuje na integrovanou tematická výuku v modifikaci Začít spolu a snaží se o vymezení ITV na pozadí projektového vyučování. Nedílnou součástí teoretické části bude i část věnovaná klíčovým kompetencím a jejich získávání. Praktická část je tvořena Školním vzdělávacím programem Základní školy v Líšnici, na jehož přípravě a realizaci se autorka aktivně podílela. |
Seznam odborné literatury |
Literatura
• KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka, přel. Jana Nováčková. Kroměříž: Spirála, 1995. 304 s. ISBN 80-901873-0-7 • KREJČOVÁ, V.; KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu, Metodický průvodce pro 1. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003. 228 s. ISBN 80-7178-695-0 • PODROUŽEK, L. Integrovaná výuka na základní škole, Fraus, Plzeň 2002 • PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 6. vydání. Praha: Portál, 2009. 400s. ISBN 978-80-7367-647-6 • RAKOUŠKOVÁ, A. Integrace obsahu vyučování. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Grada 2008. 160 s. ISBN 978-80-247-2529-1 • TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 173 s. ISBN 978-80-7367-527-1 • VÝZKUMNÝ ÚSTAV PEDAGOGICKÝ V PRAZE. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. 1. vyd. Praha: TAURIS, 2006. ISBN 80-87000-02-1 |