Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Název práce v češtině: Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Název v anglickém jazyce: Integrated Thematic Instruction in The Step by Step educational programme
Klíčová slova: integrovaná tematická výuka, tematické vyučování, klíčové učivo, aplikační úkoly, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, klíčové kompetence, program Začít spolu
Klíčová slova anglicky: Integrated Thematic Instruction, thematic teaching, key curriculum, application tasks, General educational program, school educational program, key competences, Step by Step programme
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.01.2013
Datum zadání: 11.02.2014
Datum a čas obhajoby: 22.05.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.03.2014
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce popisuje, analyzuje a hodnotí využití Integrované tematické výuky na 1. stupni ZŠ. ITV je zde chápána jako jedna z možností realizace vzdělávacího obsahu, který je vymezen Rámcovým vzdělávacím programem, jehož široké pojetí k této realizaci vybízí.
Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá analýzou vzdělávacího obsahu v souvislosti s integrací učiva. Kromě integrace samotné se zabývá také tematickým vyučováním a integrovanou tematickou výukou v kurikulárních dokumentech. Stěžejní se jeví studium školních vzdělávacích programů těch škol, které ITV zahrnují do výuky. Dále tato práce poukazuje na integrovanou tematická výuku v modifikaci Začít spolu a snaží se o vymezení ITV na pozadí projektového vyučování. Nedílnou součástí teoretické části bude i část věnovaná klíčovým kompetencím a jejich získávání.
Praktická část je tvořena Školním vzdělávacím programem Základní školy v Líšnici, na jehož přípravě a realizaci se autorka aktivně podílela.
Seznam odborné literatury
Literatura
• KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka, přel. Jana Nováčková. Kroměříž: Spirála, 1995. 304 s. ISBN 80-901873-0-7
• KREJČOVÁ, V.; KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu, Metodický průvodce pro 1. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003. 228 s. ISBN 80-7178-695-0
• PODROUŽEK, L. Integrovaná výuka na základní škole, Fraus, Plzeň 2002
• PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 6. vydání. Praha: Portál, 2009. 400s. ISBN 978-80-7367-647-6
• RAKOUŠKOVÁ, A. Integrace obsahu vyučování. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Grada 2008. 160 s. ISBN 978-80-247-2529-1
• TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 173 s. ISBN 978-80-7367-527-1
• VÝZKUMNÝ ÚSTAV PEDAGOGICKÝ V PRAZE. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. 1. vyd. Praha: TAURIS, 2006. ISBN 80-87000-02-1
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK