Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Interactive Whiteboard and its Possibilities of Usage in the Primary Education
Klíčová slova: interaktivní tabule, 1. stupeň ZŠ, interaktivní výuka, třída, softwaru SMART Notebook, žáci, učitel
Klíčová slova anglicky: interactive whiteboard, primary education, interactive teaching, classroom, software Smart Netbook, students, teacher
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 03.01.2013
Datum zadání: 13.03.2014
Datum a čas obhajoby: 21.05.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.03.2014
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Postup řešení diplomové práce:


Zpracování rešerše odb. pramenů
Studium a analýza odb. literatury
Zracování teoretické části práce
Zpracování praktické části práce
Průzkum ve škoním terénu - ověřování navržených materiálů
Zracování závěrů práce
Seznam odborné literatury
ZOUNEK, J. ICT v životě základních škol. Praha: Triton, 2006.
PRŮCHA, Jiří. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003.
SLAVÍK J.,NOVÁK, J.: Počítač jako pomocník učitele: efektivní práce s informacemi ve škole. Praha: Portál, 1997.
SKALKOVÁ, J.: Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004.
SAK, P. a kol.: Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007.

Předběžná náplň práce
Teoretická část diplomové práce seznamuje s moderní vyučovací pomůckou, interaktivní tabulí a zabývá se využitím interaktivní tabule ve výuce na prvním stupni základní školy. Hlavní část je věnována seznámení s interaktivní tabulí, s její funkcí, přednostmi, mezemi a interaktivní výuce. Praktická část se věnuje vytváření souboru výukových materiálů pro interaktivní tabuli a jejich následné realizaci v konkrétní třídě na prvním stupni základní školy.
Cíl diplomové práce:
Analyzovat možnosti a meze efektivního využití interaktivní tabule pro práci se třídou.
Teoretická část práce
Osnova
1. Interaktivní tabule SMART Board
• vymezení, klíčové pojmy
• funkce a metodické využití, trendy
• přednosti, výhody
• nevýhody, meze
2. Interaktivní výuka - vymezení problematiky
• možnosti využití softwaru SMART Notebook
• co nám interaktivní výuka nabízí z hlediska organizace výuky
• možnosti interaktivní výuky z hlediska podpory učení a vyučování žáků

Praktická část práce
Soubor námětů interaktivních výukových hodin v prostředí SW SMART a jejich následná realizace v konkrétní třídě.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part of the diploma thesis introduces the interactive whiteboard as an up-to-date teaching aid and deals with the usage of the interactive whiteboard in primary education. The main part of the theory presents the functions of the interactive whiteboard and its advantages and disadvantages in the interactive teaching. The practical part of the thesis focuses on the making of a set of teaching materials and their usage in a particular class of a primary school.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK