Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Interactive Whiteboard and its Possibilities of Usage in the Primary Education |
Klíčová slova: | interaktivní tabule, 1. stupeň ZŠ, interaktivní výuka, třída, softwaru SMART Notebook, žáci, učitel |
Klíčová slova anglicky: | interactive whiteboard, primary education, interactive teaching, classroom, software Smart Netbook, students, teacher |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.01.2013 |
Datum zadání: | 13.03.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.03.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Postup řešení diplomové práce:
Zpracování rešerše odb. pramenů Studium a analýza odb. literatury Zracování teoretické části práce Zpracování praktické části práce Průzkum ve škoním terénu - ověřování navržených materiálů Zracování závěrů práce |
Seznam odborné literatury |
ZOUNEK, J. ICT v životě základních škol. Praha: Triton, 2006.
PRŮCHA, Jiří. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003. SLAVÍK J.,NOVÁK, J.: Počítač jako pomocník učitele: efektivní práce s informacemi ve škole. Praha: Portál, 1997. SKALKOVÁ, J.: Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. SAK, P. a kol.: Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část diplomové práce seznamuje s moderní vyučovací pomůckou, interaktivní tabulí a zabývá se využitím interaktivní tabule ve výuce na prvním stupni základní školy. Hlavní část je věnována seznámení s interaktivní tabulí, s její funkcí, přednostmi, mezemi a interaktivní výuce. Praktická část se věnuje vytváření souboru výukových materiálů pro interaktivní tabuli a jejich následné realizaci v konkrétní třídě na prvním stupni základní školy.
Cíl diplomové práce: Analyzovat možnosti a meze efektivního využití interaktivní tabule pro práci se třídou. Teoretická část práce Osnova 1. Interaktivní tabule SMART Board • vymezení, klíčové pojmy • funkce a metodické využití, trendy • přednosti, výhody • nevýhody, meze 2. Interaktivní výuka - vymezení problematiky • možnosti využití softwaru SMART Notebook • co nám interaktivní výuka nabízí z hlediska organizace výuky • možnosti interaktivní výuky z hlediska podpory učení a vyučování žáků Praktická část práce Soubor námětů interaktivních výukových hodin v prostředí SW SMART a jejich následná realizace v konkrétní třídě. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part of the diploma thesis introduces the interactive whiteboard as an up-to-date teaching aid and deals with the usage of the interactive whiteboard in primary education. The main part of the theory presents the functions of the interactive whiteboard and its advantages and disadvantages in the interactive teaching. The practical part of the thesis focuses on the making of a set of teaching materials and their usage in a particular class of a primary school. |