Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Návraty forem a stylů ve výtvarném umění: Současný hyperrealismus jako produkt postprodukce či komentář k nástupu nových médií
Název práce v češtině: Návraty forem a stylů ve výtvarném umění: Současný hyperrealismus jako produkt postprodukce či komentář k nástupu nových médií
Název v anglickém jazyce: Revivals of Forms and Styles in Visual Art: Current Hyperrealism as Product of Postproduction or a Commentary on the Advent of New Media
Klíčová slova: fotorealismus, hyperrealismus, realismus, neorealismus, Jean Baudrillard, hyperrealita, simulakrum, Nicolas Bourriaud, postprodukce, simulace, virtuální realita, Jan Mikulka
Klíčová slova anglicky: photorealism, hyperrealism, realism, neorealism, Jean Baudrillard, hyperreality, simulacrum, Nicolas Bourriaud, postproduction, simulation, virtual reality, Jan Mikulka
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Felix Borecký, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.11.2012
Datum zadání: 11.11.2012
Datum odevzdání elektronické podoby:02.01.2014
Datum proběhlé obhajoby: 14.02.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: Mgr. Radana Šafaříková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Výchozím textem diplomové práce bude kniha Umění jako postprodukce francouzského estetika Nicolase Bourriauda, který definuje současné umění jako produkt-montáž, jenž vzniká reinterpretováním, reprodukováním či novým vystavováním již vzniklých uměleckých děl. Je zřejmé, že předpoklad originální koncepce je v současné době umělců - sémionautů (cestovatel světem znaků) již zcela nerelevantní. Na příkladu hyperrealistické malby, která se v posledních letech opět objevuje v portfoliích českých i světových výtvarných umělců, se budu snažit ukázat, zda je její návrat vystupňován nástupem nových médií, která ještě více než v sedmdesátých letech simulují realitu, či zda souvisí právě s pojmem postprodukce, kdy si umělec pouze propůjčí formální, v tomto případě hyperrealistické, znaky. Práci doplní případové studie několika českých umělců, kteří (nyní) tvoří hyperrealisticky.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK