Fotografie a móda: vznik prázdného obrazu
Název práce v češtině: | Fotografie a móda: vznik prázdného obrazu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Potography and Fashion: formation of Empty Image |
Klíčová slova: | Móda, Módní fotografie, Fotografie, Napodobování, Hyperrealita, Masmédia |
Klíčová slova anglicky: | Fashion, Fashion Photography, Photography, Mass-Media, Hyperreality, Imitation |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS) |
Vedoucí / školitel: | doc. Michaela Fišerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 10.11.2012 |
Datum zadání: | 10.11.2012 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.05.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10) |
Oponenti: | Mgr. Irena Řehořová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Cílem předkládané diplomové práce je v kontextu teorie fotografie a teorie módy definovat módní fotografii prezentovanou v lifestylových magazínech za účelem formulování specifického diskursivního modu její interpretace a jejího významu pro módní průmysl.
Práce si klade za úkol ukázat, že fotografické médium je ideální prostředek pro prezentaci módy: fotografie umožňuje módě využít diskursivní předpoklad realističnosti fotografie jako otisku skutečnosti a jeho prostřednictvím "klamat" recipienty, jimž předkládá obraz, jehož reálná předloha neexistuje. Dalším úkolem práce je prozkoumat paradox, ke kterému při průniku fotografie a módy dochází: aranžování a retuš, které jsou módní fotografii vlastní, upozorňují na využívání manuálních výtvarných postupů, které diskursivní předpoklad realističnosti fotografického otisku ruší. Kombinace dvou heterogenních tvůrčích postupů a dvou heterogenních diskursivních očekávání, které se v interpretaci módní fotografie setkávají a mísí, z ní dělají obraz "lživý", fikční, realisticky "prázdný". |