Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fotografie a móda: vznik prázdného obrazu
Název práce v češtině: Fotografie a móda: vznik prázdného obrazu
Název v anglickém jazyce: Potography and Fashion: formation of Empty Image
Klíčová slova: Móda, Módní fotografie, Fotografie, Napodobování, Hyperrealita, Masmédia
Klíčová slova anglicky: Fashion, Fashion Photography, Photography, Mass-Media, Hyperreality, Imitation
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: doc. Michaela Fišerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.11.2012
Datum zadání: 10.11.2012
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: Mgr. Irena Řehořová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem předkládané diplomové práce je v kontextu teorie fotografie a teorie módy definovat módní fotografii prezentovanou v lifestylových magazínech za účelem formulování specifického diskursivního modu její interpretace a jejího významu pro módní průmysl.
Práce si klade za úkol ukázat, že fotografické médium je ideální prostředek pro prezentaci módy: fotografie umožňuje módě využít diskursivní předpoklad realističnosti fotografie jako otisku skutečnosti a jeho prostřednictvím "klamat" recipienty, jimž předkládá obraz, jehož reálná předloha neexistuje.

Dalším úkolem práce je prozkoumat paradox, ke kterému při průniku fotografie a módy dochází: aranžování a retuš, které jsou módní fotografii vlastní, upozorňují na využívání manuálních výtvarných postupů, které diskursivní předpoklad realističnosti fotografického otisku ruší.
Kombinace dvou heterogenních tvůrčích postupů a dvou heterogenních diskursivních očekávání, které se v interpretaci módní fotografie setkávají a mísí, z ní dělají obraz "lživý", fikční, realisticky "prázdný".
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK