Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Chyba ve výuce matematiky na základních školách
Název práce v češtině: Chyba ve výuce matematiky na základních školách
Název v anglickém jazyce: Error in teaching mathematics at elementary schools
Klíčová slova: práce s chybou, klasifikace chyb, příčiny vzniku chyb, učení bez chyb, učení s chybou
Klíčová slova anglicky: work with error, error classification, causes of errors, learning without errors, learning with error
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 27.11.2012
Datum zadání: 25.04.2013
Datum a čas obhajoby: 13.09.2017 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:08.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Derek Pilous, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Seznámení s existujícími publikacemi zaměřenými na zkoumanou problematiku
Výběr matematické oblasti a materiálů pro experiment
Analýza realizované výuky z hlediska práce učitele a žáků s chybou
Zhodnocení experimentu, důsledky vyplývající z analýz
Seznam odborné literatury
Učebnice matematiky pro školy
Materiály pro učitele
Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky
Brousseau: Teorie didaktických situací
Diplomové práce na dané téma vzniklé na KMDM
25 kapitol s didaktiky matematiky (Hejný, Novotná, Stehlíková Eds.)
Další literatura bude průběžně doplňována
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se bude zabývat postavením chyby ve výuce matematiky.
Teoretická část bude shrnovat a hodnotit odborné publikace, které se zabývají teorií chyby (nejrůznější přístupy k chybě, pohled do historie a rozdílná pojetí klasifikace chyb).
Praktická část se bude opírat o výzkum, který byl proveden ve vyučování matematice.
Hlavním cílem práce je zamyslet se nad chybami žáků a zaměřit se na to, jak je možné chyby v procesu učení využít.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis will deal with the role of a mistake in the learning process in teaching and learning school mathematics.
The theoretical part will summarize and evaluate scientific publications that treat the theory of a mistake (various approaches towards a mistake,
insight into the history and different conceptions of mistake classifications).
The practical part will be based on a research done in teaching/learning mathematics.
The main goal of the thesis is to analyze mistakes done by students and to take advantage of them in the learning process.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK