Systém pro zjednodušení tvorby umělé inteligence ve hrách
Název práce v češtině: | Systém pro zjednodušení tvorby umělé inteligence ve hrách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Software System Simplifying AI Development in Computer Games |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.11.2012 |
Datum zadání: | 09.11.2012 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.12.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.05.2013 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 24.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2013 |
Oponenti: | RNDr. Jaroslav Keznikl, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Na tvorbě umělé inteligence (artificial intelligence, dále AI) do počítačových her se v dnešní době běžně podílí lidé, kteří jsou sice specialisty ve svém oboru, ale nejsou programátory. Proto je pro ně nutné vyvinout nástroj pro tvorbu AI snadno použitelný i bez znalosti programování. Cílem bakalářské práce je tedy vytvoření frameworku, který bude snadno implementovatelný do her a nabídne dobře osvojitelný editor pro tvorbu AI. Práce se bude skládat ze dvou částí: (a) knihovny AI pro samotnou hru, (b) editoru, který nabídne možnost tvorby chování herních postav pomocí předpřipravených prvků AI. Práce by měla klást maximální důraz na snadné a přehledné používání editoru a na bohaté možnosti knihovny AI. Pro usnadnění práce během vývoje počítačové hry by mělo být umožněno interaktivně ladit vytvořená chování AI.
|
Seznam odborné literatury |
• Steve Rabin: AI Game Programming Wisdoms, Charles River Media, 2002
• Mat Buckland: Programming Game AI by Example, Jones & Bartlett Publishers, 2004 • MSDN Library, msdn.microsoft.com/library |