Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách
Název práce v češtině: | Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The comparison of the conditions for teaching Educational area of Man and Health in primary and secondary schools |
Klíčová slova: | základní škola, střední škola, gymnázium, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání, člověk a zdraví, tělesná výchova, výchova ke zdraví |
Klíčová slova anglicky: | primary school, secondary school, grammar school, The Framework Educational Programme for Basic Education, The Framework Educational Programme for Grammar schools, The Framework Educational Programme for Secondary Education, physical education, health education |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200) |
Vedoucí / školitel: | prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.08.2012 |
Datum zadání: | 31.08.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 25.09.2013 10:00 |
Místo konání obhajoby: | H 221 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.09.2013 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 06.09.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.09.2013 |
Oponenti: | doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc. |
Seznam odborné literatury |
1. FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky. Praha: Karolinum, 2010.
2. HURYCHOVÁ, A. Postavení tělesné výchovy ve výchovně vzdělávací systému českého školství. In Tělesná výchova ve výchovně vzdělávacím systému českého školství. Sborník prací Pedagogické fakulty MU v Brně, soubor statí ze semináře ÚTK konaného 21. 10. 1992. Brno: MU, 1993, s. 5-10. 3. MIKULÁŠ, P. Materiální vybavení pro školní TV na středních školách. Praha, 2000. 90 s. Diplomová práce na UK FTVS. Vedoucí diplomové práce Ludmila Fialová. 4. MŠMT ČR. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílá kniha) [online]. c2001, 5. PÜHSE, U., GERBER, M. International Comparision of Physical Education: Concepts, Problems, Prospects. Oxford: Meyer & Meyer Sport, 2005. ISBN 1-84126-161-0. 6. VÚP. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením [online]. 7. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) [online]. |
Předběžná náplň práce |
Cílem diplomové práce je zjistit stav celkových podmínek potřebných pro výuku TV a Výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ v Praze. Práce je zaměřena na motivovanost a kreativitu učitelů, materiální vybavenost škol, pestrost nabídky vyučovaných předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, postavení vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na škole, pestrost obsahu učiva. Výsledkem bude návrh změn a doporučení ke zkvalitnění výuky TV. Zajímat nás bude také komparace stavu mezi 2 úrovněmi vzdělávání (na základních školách a na školách středních). Porovnávána bude také kvalita výuky TV na gymnáziích a na středních odborných školách.
Ve výzkumu bude užito nestandardizované dotazníkové šetření. Dotazníky budou obsahovat osobní údaje respondentů, stav vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na škole, postavení TV na škole, obsah učiva TV, materiální vybavenost školy a návrhy na zkvalitnění TV. Dotazníkové šetření je určeno učitelům tělesné výchovy na ZŠ a SŠ. Osloveni budou všichni učitelé pracující ve školách na území hlavního města Prahy. Dotazníky budou vytvořeny v elektronické podobě pomocí internetové aplikace Google Docs a budou rozesílány do škol emailem. Tato práce obohatí poznatky o současném stavu výuky ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, umožní hlubší analýzu stavu, přinese návrhy na zkvalitnění, které budou dále využity v oborových didaktikách. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Research whether schools have such conditions for teaching Educational area of Man and Health in order to achieve the objectives of framework educational programs. Research basic information about the structure of PE teachers in primary and secondary schools and on the structure of PE teachers in Prague and Pilsen region. Research the different conditions of teaching Educational area of Man and Health in primary and secondary schools in Prague and Pilsen Region. Propose appropriate solutions to improve the situation. |