Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Politika boje proti dětské obezitě ve vztahu k produkci a marketingu potravin
Název práce v češtině: Politika boje proti dětské obezitě ve vztahu k produkci a marketingu potravin
Název v anglickém jazyce: Public Policy to Prevent Childhood Obesity and the Role of Food Production and Marketing
Klíčová slova: Dětská obezita, marketing potravin, reklama, persvaze, stravovací návyky, obezogenní prostředí, veřejné zdraví, kvalitativní výzkum, případová studie, institucionální analýza
Klíčová slova anglicky: Child obesity, food marketing, advertising, persuasion, dietary patterns, obesogenic environment, public health, qualitative reserach, case study, institutional analysis
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP)
Vedoucí / školitel: MUDr. Petr Háva, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.06.2012
Datum zadání: 06.06.2012
Datum a čas obhajoby: 19.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2013
Oponenti: Mgr. Eva Tušková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
V poslední době vzniká celá řada výzkumů, na jejichž základě lze potvrdit negativní vliv, který mají reklamy na potraviny cílené na děti na jejich stravovací návyky. Výsledky těchto studií však stále nejsou reflektovány a využívány v praxi. Jaké jsou bariéry bránící většímu omezení reklamy cílené na děti? Jaké zájmy proti sobě stojí v této oblasti a jaká jsou možná opatření ze strany veřejné politiky?
Potraviny, jejichž hlavními konzumenty by měly být děti, bývají často vysoce kalorické s nepoměrem mezi hlavními složkami (cukry, tuky, bílkoviny). Pakliže se tedy v zákonech často hovoří o nejlepším zájmu dítěte, není v rámci tohoto zájmu také sledovat složení a kvalitu potravin, které jsou dětem určené?
Cílem této práce tak bude prokázat závažnost tématu, jakým je vliv produkce a marketingu potravin na politiku boje proti dětské obezitě.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Today there are many empirical studies focused on the relationship between food advertising to children and childhood obesity. Results of these studies stay still mostly unreflected by governments. What are the barriers which make any political changes in this field impossible? Whose interests are facing each other and what can public policy do to fight childhood obesity?
Food ads usually promote nutrient poor and energy dense food, high in sugar, salt and fat, which is not healthy. Is it really the best interest of children to consume such food? Or is the best interest to control the quality and nutrient value of the food?
The aim of this thesis will be to demonstrate the relevance of the influence of the food and media industry on the public policy in the field of childhood obesity.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK