Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kooperativní učení a výsledky žáků
Název práce v češtině: Kooperativní učení a výsledky žáků
Název v anglickém jazyce: Cooperative learning and the Results of Pupils
Klíčová slova: Hodnocení, školní hodnocení, typy hodnocení, sebehodnocení, hodnocení v kooperativním učení, organizační formy vyučování, komunikace, kompetence, postoje, vědomosti, dovednosti, spolupráce, kooperativní učení, sociální vztahy.
Klíčová slova anglicky: Evaluation and assessment, school evaluation, types of evaluation, self-evaluation, evaluation in cooperative learning, classroom interaction, communication, competences, attitudes, knowledge, skills, cooperation, cooperative learning, social relationships.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.05.2012
Datum zadání: 17.05.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.01.2013
Datum a čas obhajoby: 18.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této teoreticko-empirické práce je zjistit, zda prvky kooperativního učení při hodinách odborných předmětů budou mít vliv na výsledné hodnocení prací (výsledky) žáků. Žáci budou nejprve pracovat individuálně a po určitém čase ve dvojicích či trojicích. Dále si dávám za cíl rozebrat výsledná hodnocení jednotlivců a dvojic (trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení prvků kooperativního učení do práce žáků v těchto předmětech. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací.

The aim of this theoretical - empirical seminar paper is to find out, whether the elements of cooperative learning in special subjects have the influence on the final assessment of pupils‘ results (work). At first pupils will work individually and after some time in pairs or in three. The next goal is to work out the final assessments of individuals and pairs in detail, followed by evaluation of the effectiveness of implementing the elements of cooperative learning in pupils’ work in these subjects. All that on the condition that pupils will be acquired with set criteria for assessment and the final analysis of their work.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1997, 415 s. ISBN 80-7066-534-3.
FERJENČÍK, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000, 255 s. ISBN 80-7178-367-6
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno. 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6.
KASÍKOVÁ, Hana: Kooperativní učení a vyučování: Teoretické a praktické problémy, 1. vyd. Praha, Karolinum, 2001. 180 s. ISBN 80-246-0192-3
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. 1. vydání. Praha: Portál, 1997. 152 s. ISBN 80-7178-167-3.
KASÍKOVÁ, H. Učíme se spolupráci spoluprací. 1. vydání. Kladno: AISIS, 2005. 142 s. ISBN 80-239-4668-4.
KOLÁŘ, Zdeněk; ŠIKULOVÁ, Renata. Hodnocení žáků. 1. vyd., Praha: Grada, 2005. 157 s. ISBN 80-247-0885.
KONVIČKOVÁ, Hana. Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech. Praha, 2011. 61 s. Bakalářská práce. Filozofická fakulta.
KOŠŤÁLOVÁ, Hana; MIKOVÁ, Šárka; STANG, Jiřina. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. 1. Praha : Portál, 2008. 151 s. ISBN 978-80-7367-314-7.
MAREŠ, Jiří, KŘIVOHLAVÝ, Jaro, Komunikace ve škole, 1. Brno: 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3
MŠMT, Národní program rozvoje vzdělávání – Bílá kniha, Praha 2001, ISBN 80-211-0372-8
Nuov.cz : Rámcové vzdělávací programy [online]. Praha : Národní ústav odborného vzdělávání, 2007. Rámcové vzdělávací programy pro obory středního vzdělání s maturitní zkouškou. Dostupné z WWW: http://zpd.nuov.cz/RVP/ML/RVP%206843M01%20Verejnospravni%20cinnost.pdf >.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2. vydání. Praha: Karolinum, 2011. 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Recenzenti Josef Maňák, Alena Vališová. 1. vyd. Praha: ISV, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1.
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: Východiska a nové metody pro praxi. 1. Praha: Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9.
ROZHLEDY, časopis pro písemnou a elektronickou komunikaci, 1, NÚOV, Praha
VALIŠOVÁ, Alena, et al. Pedagogika pro učitele. 1. Praha: Grada, 2007., 404 s. ISBN 978-80-247-1734-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK