Qualmanova teorie „socialnomics“ a její praktická aplikace
Název práce v češtině: | Qualmanova teorie „socialnomics“ a její praktická aplikace |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Qualman’s theory of „socialnomics“ and its form in practice |
Klíčová slova: | Sociální média, sociální sítě, nová média, Socialnomics, Erik Qualman, informační chování |
Klíčová slova anglicky: | Social media, social networks, new media, Socialnomics, Erik Qualman, information behavior |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Slámová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.05.2012 |
Datum zadání: | 03.05.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 16.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.08.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2013 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Lenka Němečková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je rozbor, popis a zhodnocení teorie Erika Qualmana, nejrespektovanějšího experta v oblastní sociálních médií, který se pokouší charakterizovat, jakou revolucí se sociální média v současné společnosti stala. Tato práce by tedy byla zaměřena obzvláště na tuto problematiku ve spojitosti s informačním chováním. V rámci zpracování autorka provede: 1 Bibliografickou a informační přípravu tématu; prostudování vybrané literatury a dalších pramenů povede ke stručné prezentaci teorie „socialnomics“ a jejího dopadu na společnost, dále k nástinu praktické podoby této teorie 2 Vyhledání praktických příkladů v rámci českého prostředí a rozbor jejich stavu; zjištěné výsledky budou vyhodnoceny a představeny v přehledné formě v další části práce; text může zahrnovat příklady a obrázky 3 V závěrečné části bude celkově zhodnocena tato teorie a její přínosy pro celosvětovou komunitu uživatelů; specifická pozornost bude věnována jeho významu pro život dnešního moderního člověka Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
1. QUALMAN, Erik. Socialnomics : how social media transforms the way we live and do business. Hoboken : Wiley, c2009. ISBN 978-0-470-47723-6. 2. QUALMAN, Erik. Digital Leader : 5 simple keys to Success and Influence. New York : McGraw-Hill, 2011. ISBN 978-0-071-79242-4. 3. ROWLANDS, Ian, David NICHOLAS a Anthony WATKINSON. Social media use in the research workflow. Learned Publishing. 2011, roč. 24, č. 3, s. 183-195. ISSN 0953-1513. Dostupné z WWW: < http://web.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=ed4f7480-8d50-4b66-b427-a11b61615dec%40sessionmgr11&vid=4&hid=10 > |