Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy. Případová studie
Název práce v češtině: Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí
v křesťanské třídě mateřské školy. Případová studie
Název v anglickém jazyce: Research of religious literacy of preschool children in a Christian
kindergarten class. Case study
Klíčová slova: gramotnost, výzkum, dítě, mateřská škola, předškolní věk, křesťanská třída
Klíčová slova anglicky: religious literacy, research, child, kindergarten, preschool age, Christian class
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pastorálních oborů a právních věd (do 2023) (26-KPAO)
Vedoucí / školitel: doc. ThLic. Ing. Aleš Opatrný, Th.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.04.2012
Datum zadání: 12.05.2012
Datum a čas obhajoby: 03.06.2013 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:30.03.2013
Datum odevzdání tištěné podoby:06.04.2013
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2013
Oponenti: doc. Dr. Ludvík Dřímal, Th.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Rozpracujte pojem gramotnosti, způsoby rozvoje a stimulace u dětí předškolního věku.
Pokuste se analogicky definovat nový pojem "náboženská gramotnost" a identifikovat základní projevy u dětí předškolního věku.

Druhou část práce připravte a realizujte výzkum stavu náboženské gramotnosti u vybrané třídy mateřské školy s křesťanským zaměřením. Výsledky výzkumu shrňte a interpretujte.
Seznam odborné literatury
BRIERLEY John: 7 prvních let života rozhoduje, Praha: Portál, 1996.
DOHERTHY Sam, ROY Harrison, WATSON Victor: Duchovní růst dětí, Příbor: Dětská misie, 1996.
FOWLER James W.: Stufen des Glaubens, Gütersloh: Gütersloher Verlagshaus Gerd Mohn, 1991.
HAVLÍNOVÁ Miluše: Zdravá mateřská škola, Praha: Portál, 1997
HARRIS L. – HODGES R. E.: The literacy dictionary: The vocabulary of reading and writing, IRA, 1995.
HERCIKOVÁ Pavla Edita: Křesťanská výchova dětí, Praha: Pastorační středisko, 2002.
KÁŇA Jiří: Křesťanská výchova dětí předškolního věku, Olomouc: Matice cyrilometodějská, 1992.
LANGMEIER Josef: Vývojová psychologie, Praha: H&H, 1998.
LEFEBVRE Xavier, PÉRIN Louis: Das Kind vor Gott, München: Verlag J. Pfeiffer, 1967.
SURYNEK Alois: Metody sociologického sociálně psychologického výzkumu, Praha: VŠE 1999.
Předběžná náplň práce
definice gramotnosti
druhy gramotnosti a rozdělení gramotnosti
rozvoj gramotnosti v předškolním věku
základní principy účinné stimulace a rozvoje gramotnosti
modely gramotnosti v předškolní pedagogice
náboženská gramotnost předškolních dětí ve stádiu intuitivně-projektivní víry
křesťanská modlitba předškolních dětí

případová studie - empirický výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí
cíl výzkumu
formulace pracovních hypotéz
použitá metodika
základní profil vybrané mateřské školy
charakteristika zkoumaného vzorku
dotazník pro rodiče dětí navštěvujících křesťanskou třídu mateřské školy
výsledky a jejich statistické zpracování
statistika výsledků výzkumu a jejich interpretace
interpretace pracovních hypotéz
zhodnocení výzkumu
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
definition of literacy
types of literacy and division literacy
literacy development in preschoolers
basic principles of effective stimulation and development of literacy
models of literacy in preschool pedagogy
religious literacy of preschool children in the stage of intuitive-projective faith
Christian prayer of preschool children

Case study - empirical research on religious literacy of preschool children
research objective
formulation of working hypotheses
the methodology
basic profile of the selected kindergarten
characteristics of the sample
questionnaire for parents of children attending kindergarten class Christian
results and their statistical treatment
statistics of research results and their interpretation
interpretation of the working hypotheses
evaluation of research
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK