Zaujetí úkolem v hodinách matematiky
Název práce v češtině: | Zaujetí úkolem v hodinách matematiky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Engagement by task in mathematics |
Klíčová slova: | motivace, zaujetí úkolem, flow, výkonová motivace |
Klíčová slova anglicky: | : motivation, engagement by task, flow, achievement motivation |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 13.03.2012 |
Datum zadání: | 13.03.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2013 10:45 |
Místo konání obhajoby: | M306 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Radka High, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Stručné vymezení práce a zásady pro její vypracování: Bakalářská práce bude koncipována převážně jako výzkumná studie. Cílem předkládané studie je zmapovat různé motivační faktory, které ovlivňují žákovské zaujetí školními úkoly v hodinách matematiky. V teoretické části bude autorka analyzovat především následující motivační proměnné: flow zážitek, postoj k předmětu, individuální zájem, cílovou orientaci a výkonovou motivaci. Praktická část bude realizována na druhém stupni základní školy v hodinách matematiky. Mapovány budou dlouhodobé motivační charakteristiky a situační motivace před zadáním a po zadání matematického úkolu. Statistické zpracování: Dr. Škaloudová |
Seznam odborné literatury |
Csikszentmihalyi, M.: O štěstí a smyslu života: Můžeme ovládat své prožitky a jejich kvalitu? Praha: NLN, 1996. Heckhausen, H.: Achievement Motivation And Its Constructs: A Cognitive Model. Motivation And Emotion, 4, s. 283-329, 1977. Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1989. Hrabal, V., Pavelková I.: Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. Chen, A., Drast, P., Pangrazi, R.: An examination of situational interest and its sources. British journal of Educational Psychology, 2001, vol. 71, s. 383 – 400. Nakonečný, M.: Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. Pavelková, I.: Motivace žáků k učení: Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2002. Další literatura dle doporučení vedoucí práce. |