Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zaujetí úkolem v hodinách matematiky
Název práce v češtině: Zaujetí úkolem v hodinách matematiky
Název v anglickém jazyce: Engagement by task in mathematics
Klíčová slova: motivace, zaujetí úkolem, flow, výkonová motivace
Klíčová slova anglicky: : motivation, engagement by task, flow, achievement motivation
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 13.03.2012
Datum zadání: 13.03.2012
Datum a čas obhajoby: 19.06.2013 10:45
Místo konání obhajoby: M306
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Radka High, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování

Stručné vymezení práce a zásady pro její vypracování:

Bakalářská práce bude koncipována převážně jako výzkumná studie. Cílem předkládané studie je zmapovat různé motivační faktory, které ovlivňují žákovské zaujetí školními úkoly v hodinách matematiky.

V teoretické části bude autorka analyzovat především následující motivační proměnné: flow zážitek, postoj k předmětu, individuální zájem, cílovou orientaci a výkonovou motivaci.

Praktická část bude realizována na druhém stupni základní školy v hodinách matematiky. Mapovány budou dlouhodobé motivační charakteristiky a situační motivace před zadáním a po zadání matematického úkolu.

Statistické zpracování: Dr. Škaloudová
Seznam odborné literatury

Csikszentmihalyi, M.: O štěstí a smyslu života: Můžeme ovládat své prožitky a jejich kvalitu? Praha: NLN, 1996.
Heckhausen, H.: Achievement Motivation And Its Constructs: A Cognitive Model. Motivation And Emotion, 4, s. 283-329, 1977.
Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1989.
Hrabal, V., Pavelková I.: Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.
Chen, A., Drast, P., Pangrazi, R.: An examination of situational interest and its sources. British journal of Educational Psychology, 2001, vol. 71, s. 383 – 400.
Nakonečný, M.: Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996.
Pavelková, I.: Motivace žáků k učení: Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2002.

Další literatura dle doporučení vedoucí práce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK