Keramika v předškolním vzdělávání
| Název práce v češtině: | Keramika v předškolním vzdělávání |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Ceramics in pre-school education |
| Klíčová slova: | předškolní vzdělávání, keramika, vzdělávací cíle, funkční slovník, dovednosti |
| Klíčová slova anglicky: | pre-school education, ceramics, educational aims, specialized vocabulary, skills |
| Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
| Vedoucí / školitel: | Mgr. Helena Kafková, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 21.02.2012 |
| Datum zadání: | 27.02.2012 |
| Datum a čas obhajoby: | 20.06.2013 00:00 |
| Místo konání obhajoby: | UK Pedf - KPP |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.05.2013 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2013 |
| Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
| Oponenti: | Mgr. Anna Kovandová |
| Konzultanti: | doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Zpracujte teoretická východiska práce z předepsané literatury. Na základě daných textů přesně vymezte předmět bádání. Zohledněte přitom svoje poznatky o historii moderního umění i současnosti. Pojednejte o kontextech oborově didaktických a pedagogických.Zpracujte výzkumnou sondu zaměřenou na děti v předškolním věku nebo jejich učitele.
|
| Seznam odborné literatury |
| Eco, U.: Jak napsat diplomovou práci. Votobia, 1997.
Hazuková, H.: Problémy utváření funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově. In: Slavík, J. (ed.): Multidisciplinární Komunikace – Problém a princip všeobecného vzdělávání, UK 2007, s. 304 – 326. Švaříček R. Šeďová, K. a kol.: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, Portál 2007. Lahoda, V.: Český kubismus. Brána, 1996 (vybrané kapitoly). Rada, P.: Keramika - výtvarné techniky. Aventinum, 2008. Zhoř, I.: Hledání tvaru. Mladá fronta, Praha, 1967. |
| Předběžná náplň práce |
| Vymezení přínosu předmětu keramiky v předškolním vzdělávání. Prozkoumání obsahů a vzdělávacích zisků tohto předmětu. Předběžně se zkoumání zaměří na vztah mezi myšlením v materiálu a tvarovou představivostí. Práce předpokládá studium uměleckých a oborově didaktických kontextů. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| Specification of the subject of ceramics in pre-school education. Investigation of contents and educational effects of this subject. Study of artistic contexts and related didactical issues. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem