Sociální funkce verbální vulgarity u dívek a chlapců ve školním prostředí 6. a 9. třídy základní školy
Název práce v češtině: | Sociální funkce verbální vulgarity u dívek a chlapců ve školním prostředí 6. a 9. třídy základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Social Functions of Girls’ and Boys’ Verbal Vulgarity in School Enviroment of 6th and 9th grade |
Klíčová slova: | verbální vulgarita, škola, vrstevnická skupina, gender |
Klíčová slova anglicky: | verbal vulgarity, school, peer group, gender |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.02.2012 |
Datum zadání: | 19.02.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2013 14:15 |
Místo konání obhajoby: | M303 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.04.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. David Doubek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem této bakalářské práce bude zjišťování a ověřování sociálních funkcí verbální vulgarity u žáků a žákyň 6. a 9. třídy ZŠ. Součástí práce bude mapování vlivu vrstevnické skupiny na verbální vulgaritu dívek a chlapců ve školním prostředí. Mimo jiné půjde také o zkoumání toho, jak je verbální vulgarita dívkami a chlapci vnímána a o objasnění sociálních motivů, příp. důvodů, proč je užívána. Sociální funkce verbální vulgarity a zjištěné skutečnosti budou následně porovnány z hlediska věku a pohlaví. Výzkum bude založen na dvou výzkumných metodách, a to konkrétně na zúčastněném pozorování, které bude v průběhu proloženo metodou focus group/ohniskových skupin. |
Seznam odborné literatury |
AITCHISON, J. Whassup? Slang and swearing among school children. Education Review; Autumn 2006, Vol. 19 Issue 2, p18-24, 7p
JANOŠOVÁ, P. Dívčí a chlapecká identita. Praha : Grada Publishing, 2008.ISBN 978-80-247-2284-9 JAY, T. The Utility and Ubiquity of Taboo Words. Perspectives on Psychological Sciences. 2009, Volume 4 — Number 2 JAY, T. Do offensive words harm people? Psychology, Public Policy, and Law. 2009, Vol. 15 – No. 2, 81-101 JAY, T. Why we curse: a neuro-psycho-social theory of speech. Philadelphia : John Benjamins Publishing Company. 328 str. JAY, T., JANSCHEWITZ, K. The pragmatics of Swearing, Journal of Politeness Rwearch 4 (2008), 267-288. MACEK, P. Adolescence. Praha : Portál, 2003 ISBN 80-718-747-7 VYBÍRAL, Zdeněk. Psychologie komunikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-998-4 |