Název práce v češtině: | Úvod do didaktiky angličtiny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Introduction to ELT Methodology |
Klíčová slova: | jazyková akvizice, didaktika, lingvodidaktika |
Klíčová slova anglicky: | SLA, second language acquisition, TEFL |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | rigorózní práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jarmila Mothejzíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 31.01.2012 |
Datum zadání: | 31.01.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.02.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 07.11.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.02.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.11.2012 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | prof. PhDr. Aleš Klégr |
Zásady pro vypracování |
Cílem rigorózní práce je vytvoření portfolia pro kurz Didaktická propedeutika pro studenty angličtiny na FF UK. Tento přípravný kurz didaktiky by měl sloužit jako úvod do předmětu pro budoucí učitele angličtiny na středních školách, kterým poskytne teoretické obeznámení s obecnými principy učení, jazykové akvizice a učení se cizím jazykům. Práce by měla obsahovat osnovy kurzu a popsat teoretická východiska pro jednotlivé semináře. Mezi zpracovávaná témata autor zařadí především zhodnocení přínosu obecných teorií učení na jazykovou výuku, vztah obecné a aplikované lingvistiky obzvláště v kontextu funkčního strukturalismu, přehled dějin výuky anglického jazyka, teorie jazykové akvizice, analýzu individuálních a typologických rozdílů mezi studenty cizího jazyka, biologické aspekty jazykové akvizice, přehled metod ve výuce jazyků, autonomii z pohledu studenta i učitele, charakteristiku úspěšného studenta cizího jazyka, teorii učebnice aj. Součástí rigorózní práce bude i příloha obsahující výkladové listy pro jednotlivé semináře. |
Seznam odborné literatury |
Anderman, E. et al. (2009) Psychology of Classroom Learning, Macmillan Reference USA Brown, H. D. (2007) Principles of Language Learning and Teaching, Pearson Education Ltd Brown, H. D. (2007) Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy, Pearson Education Ltd Dörnyei, Z. (2005) The Psychology of the Language Learner, Lawrence Erlbaum Associates Ellis, R. (2008) Understanding Second Language Acquisition, Oxford University Press Gass, S. M. and L. Selinker (2008) Second Language Acquisition, Routledge Griffiths, C. (ed.) (2008) Lessons from Good Language Learners, Cambridge University Press Harmer, J. (2001b) The Practice of English Language Teaching, Longman Knapp, K. and B. Seidlhofer (ed.) (2009) Handbook of Foreign Language Communication and Learning, Mouton de Gruyter Kumaravadivelu, B. (2003) Beyond Methods, Macrostrategies for Language Teaching, Yale University Press Kumaravadivelu, B. (2006) Understanding Language Teaching, Lawrence Erlbaum Associates Lightbown, P. M. and N. Spada (1999) How Languages are Learned, Oxford University Press Mothejzíková, J. (2009) Methodology for TEFL Teachers, SPN, Praha Naiman, N. et al. (1996) The Good Language Learner, Multilingual Matters Obler, L. K. and K. Gjerlow (1999) Language and the Brain, Cambridge University Press Průcha, J. (2002) Interkulturní psychologie, Portál Průcha, J. (2005) Moderní pedagogika, Portál Richards, J. S. and T. S. Rodgers (1999) Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge University Press Saville-Troike, M. (2006) Introducing Second Language Acquisition, Cambridge University Press Sharwood Smith, M. (1995) Second Language Learning: Theoretical Foundations, Longman
|