Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné mateřské školy
Název práce v češtině: | Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné mateřské školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Integration of boy in the regular nursery school |
Klíčová slova: | individuální integrace, atypický autismus, školní zralost |
Klíčová slova anglicky: | individual integration in kindergarten, atypical autism, school maturity |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.01.2012 |
Datum zadání: | 07.06.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 19.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.06.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.09.2013 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce „Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné
mateřské školy“ má za cíl prezentovat konkrétní proces integrace v běžné mateřské škole. Podává stručnou charakteristiku předškolního věku, vzdělávání v předškolním věku a postup integrace a podmínek s ní spojených. Teoretická část přináší pohled na vývoj dítěte v předškolním období, specifika předškolního vzdělávání a procesu integrace v České republice. Výzkumný projekt má za cíl zmapovat, jak integraci vnímají tři osoby, které se na integraci podílí. Jedná se o postoje matky chlapce, ředitelky školy a třídní učitelky, která tento školní rok chlapce vyučuje. Dále jsou zde uvedeny testy, které mají za cíl určit současnou školní zralost chlapce. K tomu byly využity diagnostické nástroje - Orientační grafický test školní zralosti (Jirásek, 1970), Pozorovací schéma k posuzování školní zralosti (Kondáš, 1984). |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
A dissertation “Integration of a boy with atypical autism into regular
kindergarten” has the aim to present a particular process of integration in the regular kindergarten. It gives you a brief characteristic of preschool age, education in preschool age and a procedure of integration and related circumstances. A theoretical part brings you a view of child development in preschool period, specifics of preschool education and a process of integration in the Czech Republic. A research project has the aim to chart how is the integration perceived by three people who are involved in the integration. It is about the attitude of a mother, a headmistress and a class teacher who has been teaching the boy this year. Next there are given the tests that have the aim to determine the boy’s current school maturity. These diagnostic tools were used - Orientational graphic test of the school maturity (Jirásek, 1970), Observational scheme for assessment of the school maturity (Kondáš, 1984). |