Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 391)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuka spotřebitelské gramotnosti u žáků druhého stupně základní školy na příkladu mléčných výrobků
Název práce v češtině: Výuka spotřebitelské gramotnosti u žáků druhého stupně základní školy na příkladu mléčných výrobků
Název v anglickém jazyce: Teaching consumer literacy for students of second stage of elementary education on the example of dairy products
Klíčová slova: Potravinová gramotnost, základní škola, mléko, výchova ke zdraví,výukový projekt
Klíčová slova anglicky: Food literacy,elementary school, milk, health education,educational project
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 20.12.2011
Datum zadání: 15.09.2015
Datum a čas obhajoby: 18.01.2016 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:03.12.2015
Datum proběhlé obhajoby: 18.01.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
Navrhne a realizuje empirické šetření, vypracuje popis výzkumné metodologie. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky.
Vypracuje výukové materiály pro základní vzdělávání a ověří je v praxi.
Seznam odborné literatury
VILEISIS A.. Kitchen literacy: how we lost knowledge of where food comes from and why we need to get it back. Island Press, 2008, 332 s. ISBN 978-1-59726-371-9. Dostupný na <http://www.google.cz/books?id=X8muajvmQmkC&printsec=frontcover&hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false>
APPLETON, A.A. Promoting health literacy through the school nutrition environment, Ames, Iowa, 2010, 181s., Dissertation, Iowa State University, Food Science and Human Nutrition, Dostupný na: <http://proquest.umi.com/pqdlink?did=2134301721&Fmt=7&clientI d=79356&RQT=309&VName=PQD>ISBN:9781124171517
DEAL, T., B., HODGES, B. Role of 21st Century Schools in Promoting Health Literacy, National Education Association Health Information Network, 2009, Dostupný na<http://uwadmnweb.uwyo.edu/wahperd/WY%20HE%20Standards/BenhamDeal Hodges%20Paper%20on%20Health%20LIteracy%20in%2021st%20Century%20Schools.pdf>
FARNWORTH, E., R. The Evidence to Support Health Claims for Probiotics. The Journa l of Nutrit ion : Evidence for Health Claims on Food: How Much Is Enough?. 2008, 138, 6, s. 1250S-1254S. Dostupný také z WWW: <http://jn.nutrition.org/cgi/content/abstract/138/6S-I/1250S>. ISSN 1541-6100.
ILLA, P. Stanovení probiotické aktivity kysaných mléčných výrobků. Brno, 2007. 65 s. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Lékařská fakulta. Dostupné z WWW: <http://is.muni.cz/th/62534/lf_m/>. učo 62534.
Předběžná náplň práce
Úvod - uvedení do problematiky, vymezení cílů práce
Teoretická část
- význam spotřebitelské gramotnosti a podpora její výuky u nás a v zahraničí
- mléko a mléčné výrobky ve výživě
- rozvíjené kompetence dle RVP, vhodné formy a metody výuky
Praktická část
- orientační výzkumné šetření
- vypracování výukových materiálů
- ověření výukových materiálů v praxi
Diskuse – zhodnocení výsledků praktické části
Závěr – shrnutí a zhodnocení splnění cílů práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK