Výuka spotřebitelské gramotnosti u žáků druhého stupně základní školy na příkladu mléčných výrobků
Název práce v češtině: | Výuka spotřebitelské gramotnosti u žáků druhého stupně základní školy na příkladu mléčných výrobků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teaching consumer literacy for students of second stage of elementary education on the example of dairy products |
Klíčová slova: | Potravinová gramotnost, základní škola, mléko, výchova ke zdraví,výukový projekt |
Klíčová slova anglicky: | Food literacy,elementary school, milk, health education,educational project |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Marádová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.12.2011 |
Datum zadání: | 15.09.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 18.01.2016 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.12.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.01.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
Navrhne a realizuje empirické šetření, vypracuje popis výzkumné metodologie. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Vypracuje výukové materiály pro základní vzdělávání a ověří je v praxi. |
Seznam odborné literatury |
VILEISIS A.. Kitchen literacy: how we lost knowledge of where food comes from and why we need to get it back. Island Press, 2008, 332 s. ISBN 978-1-59726-371-9. Dostupný na <http://www.google.cz/books?id=X8muajvmQmkC&printsec=frontcover&hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false>
APPLETON, A.A. Promoting health literacy through the school nutrition environment, Ames, Iowa, 2010, 181s., Dissertation, Iowa State University, Food Science and Human Nutrition, Dostupný na: <http://proquest.umi.com/pqdlink?did=2134301721&Fmt=7&clientI d=79356&RQT=309&VName=PQD>ISBN:9781124171517 DEAL, T., B., HODGES, B. Role of 21st Century Schools in Promoting Health Literacy, National Education Association Health Information Network, 2009, Dostupný na<http://uwadmnweb.uwyo.edu/wahperd/WY%20HE%20Standards/BenhamDeal Hodges%20Paper%20on%20Health%20LIteracy%20in%2021st%20Century%20Schools.pdf> FARNWORTH, E., R. The Evidence to Support Health Claims for Probiotics. The Journa l of Nutrit ion : Evidence for Health Claims on Food: How Much Is Enough?. 2008, 138, 6, s. 1250S-1254S. Dostupný také z WWW: <http://jn.nutrition.org/cgi/content/abstract/138/6S-I/1250S>. ISSN 1541-6100. ILLA, P. Stanovení probiotické aktivity kysaných mléčných výrobků. Brno, 2007. 65 s. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Lékařská fakulta. Dostupné z WWW: <http://is.muni.cz/th/62534/lf_m/>. učo 62534. |
Předběžná náplň práce |
Úvod - uvedení do problematiky, vymezení cílů práce
Teoretická část - význam spotřebitelské gramotnosti a podpora její výuky u nás a v zahraničí - mléko a mléčné výrobky ve výživě - rozvíjené kompetence dle RVP, vhodné formy a metody výuky Praktická část - orientační výzkumné šetření - vypracování výukových materiálů - ověření výukových materiálů v praxi Diskuse – zhodnocení výsledků praktické části Závěr – shrnutí a zhodnocení splnění cílů práce |