Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání Romů v České republice zaměřené na základní školu
Název práce v češtině: Vzdělávání Romů v České republice zaměřené na základní školu
Název v anglickém jazyce: Education of Roma in the Czech Republic focusing of basic school
Klíčová slova: Přípravná třída, rodiče, Rom, romský pedagogický asistent, učitel, vzdělávání, základní škola.
Klíčová slova anglicky: Preparatoryclass, parents, Gypsy, Roma teachingassistant, teacher, education, primaryschool.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 18.12.2011
Datum zadání: 27.04.2013
Datum a čas obhajoby: 17.06.2013 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání Romů. Cílem práce bude na základě vlastního pozorování získat zkušenosti k sestavení brožury, která bude sloužit především škole a rodičům žáků, ale také studentům Pedagogické fakulty. Práce bude rozdělena do tří částí. V teoretické části se budu zabývat historií, kulturou a tradicemi Romů, ale také jejich odlišnostmi ve vzdělávání. Ve výzkumné části budu zjišťovat skutečný stav a podmínky realizace romského vzdělávání na vybrané Základní škole Havlíčkovo náměstí na Praze 3. Pozorování edukační reality budu realizovat jak v přípravných ročnících, tak i u žáků prvního a druhé stupně. Metodou práce bude pozorování v kombinaci s rozhovorem. Jelikož jsou na Základní škole i romští pedagogičtí asistenti, bude sledován i jejich názor na tuto problematiku. Praktická část bakalářské práce přinese souhrn zjištěných skutečností o vzdělávání Romů, které budou podkladem pro vlastní informační brožuru určenou vyjmenovaným cílovým skupinám.
Seznam odborné literatury
BAKALÁŘ, P. Psychologie Romů. Praha: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-180-8
BALVÍN, J. Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém. Praha: Radix; Hnutí R, 2004. ISBN 80-86031-48-9; 80-86798-01-1
BALVÍN, J. a kol. Společně (Spolu s Romy k multikulturní výchově ve školství). Ústí nad Labem – Brno: Hnutí R, 1997. ISBN 80-902149-2-4
BALVÍN, J. a kol. Romové a pedagogika. Ústí nad Labem: Hnutí R, 2000. ISBN 80-902461-3-3
NAVRÁTIL, P. a kol. Romové v české společnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-741-8
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-182-2
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9
ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. Praha: Karolinum, 2011. 130 s. ISBN 978-80-246-1909-5

Předběžná náplň práce
Bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání Romů. Cílem práce bylo na základě vlastního pozorování získat zkušenosti k sestavení brožury, která bude sloužit především studentům Pedagogické fakulty. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část se zabývá historií, kulturou a tradicemi Romů, ale také jejich odlišnostmi ve vzdělávání. Ve výzkumné části jsem zjišťovala skutečný stav a podmínky realizace romského vzdělávání na vybrané Základní škole Havlíčkovo náměstí na Praze 3. Pozorování edukační reality jsem realizovala jak v přípravných ročnících, tak i u žáků prvního a druhé stupně. Metodou práce bylo pozorování v kombinaci s rozhovorem. Jelikož jsou na základní škole i romští pedagogičtí asistenti, zajímal mě i jejich názor na tuto problematiku. Praktická část bakalářské práce přinesla souhrn zjištěných skutečností o vzdělávání Romů, které byly podkladem pro vlastní informační brožuru určenou jmenované cílové skupině.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This Bachelor’s thesis deals with Romani education issue. The goal was to get experience based on own observation to write a brochure which will serve the Faculty of Educationstudents. The thesis consists of three parts. The theoretical part deals with Romani history, culture and traditions as well as about differences in their education. In the research part I determined the real state and conditions for realization of Romani education at selected primary school - Havlíčkovo Square Primary School Prague 3. I carried out the observation in preparatory classes and with both the students of primary and secondary grade. The technique was the observation method combined with interview. Since there are also Romani teaching assistants at this primary school, I was interested in their point of view on this issue as well. The practical part brought up the summary of observed facts concerning the Romani education which were the basis for the information brochure dedicated to the target group above-mentioned.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK