V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru.
Váš prohlížeč nepodporuje JavaScript nebo je jeho podpora vypnutá. Některé funkce nemusejí být dostupné.
Žena a móda a ideologie: pronikání diskurzu komunistické moci skrze módní časopis
Název práce v češtině:
Žena a móda a ideologie: pronikání diskurzu komunistické moci skrze módní časopis
Název v anglickém jazyce:
Zena a moda and ideology: The penetration of communistic power discourse through fashion magizines
Klíčová slova:
Diskurz, kritická diskurzivní analýza, ideologie, ideologické symboly, ideologické prvky, socialismus, komunismus, média, tištěná média, žena, práce, móda
Klíčová slova anglicky:
Discourse, critical discourse analysis, ideology, ideological symbols, ideological elements, socialism, communism, media, print media, woman, work, fashion
Akademický rok vypsání:
2011/2012
Typ práce:
diplomová práce
Jazyk práce:
čeština
Ústav:
Program Historická sociologie (24-HS)
Vedoucí / školitel:
PhDr. Martin Vávra, Ph.D.
Řešitel:
skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení:
14.12.2011
Datum zadání:
05.01.2012
Datum odevzdání elektronické podoby: 16.05.2014
Datum proběhlé obhajoby:
16.06.2014
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (YMH201)
Oponenti:
PhDr. Olga Šmídová, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je popsat a odhalit, jak byla ideologie v socialistickém Československu přítomna v médiích a jakým způsobem působila na každodennost lidí. Jako metoda práce je zvolena diskurzivní analýza, konkrétně určitých mediálních obsahů.