Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Název práce v češtině:
Fluxusná Praha: Vizuální Komunikace jako Zatahující Jev v Kultuře Hybridních Toků ( Ekologie Mysli Rozšířená na Vizuální Prostředí )
Název v anglickém jazyce:
Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Klíčová slova:
vizuální antropologie, vizuální komunikace, městské tělo, fluxus, vizuální zboží
Klíčová slova anglicky:
Visual Anthropology, Visual Communication, City Body, fluxus, Visual Goods
Akademický rok vypsání:
2011/2012
Typ práce:
diplomová práce
Jazyk práce:
angličtina
Ústav:
Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Tato výzkumní práce by se chtěla zabývat o jako Batesonovi ekologický model může být aplikovaní a rozšíření na vizuální komunikace, účel je vyvodit mechanismy a vztahy který učiní náš svět jako energický a mezipřipojení sít v současné kultuře, která spočívá ve vizuální komunikaci, a navrhnout teorie toků (Manuel Castells). Chtěla bych dělit práce na dvou části. Po úvodě, v první části (teoretická) budu se zaměřit na důležité pojmy mé prácí ( Avatar, Identita, Sociální tělo, architektonicky městské tělo, vztahy, ne-prostor, vizuální komunikace, střih, fetišismus vizuální zboží, vizuální antropologie, zápletka) přes autory jak Bateson, Canevacci, Simmel, Baudrilliard, Benjamin, Bataille, Baudelaire, Horkheimer&Adorno, Augé a dalši. V druhé části mé práce (výzkumná) bych nejprv prezentovala metodologický volbu která v tohle případe je dialogického typu (Bachtin), totiž vyprávěcí a hlasoví tok který přes techniky střihu bude vytvořit polyfonní vyprávění a s tým bude prokázat moji hypotéza. Toto vyprávění bude zavedení s monografickým případem dokumentárního filmu, s názvem "Fluxusná Praha". Půjde tak o audiovizuální uchopení fluxusních toků. Zvuková složka bude taky speciálně nahrávána a hudebně sestřihaná podle ražení obrazů. Téma se tedy staví proti starším etnocentrickím teoriím.