Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikační aktivity Městské knihovny v Praze od roku 2007 do současnosti
Název práce v češtině: Komunikační aktivity Městské knihovny v Praze od roku 2007 do současnosti
Název v anglickém jazyce: Communication activities of Municipal Library of Prague from 2007 to present
Klíčová slova: Městská knihovna v Praze, marketing, veřejné knihovny, komunikace, public relations
Klíčová slova anglicky: Municipal Library of Prague, marketing, public libraries, communication, public relations
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.10.2011
Datum zadání: 31.10.2011
Datum a čas obhajoby: 18.06.2012 00:00
Místo konání obhajoby: Smetanovo nábř. 6
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2012
Oponenti: PhDr. Pavel Dolanský
 
 
 
Seznam odborné literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítí. Brno: Computer Press, 2011, 200 s. ISBN 978-80-251-3320-0

BORCHARDT, Peter a kol. Marketing pro veřejné knihovny. Praha: Národní knihovna, 1994, 187 s. ISBN 80-7050-173-1

CEPEK, Jiří; HLAVÁČEK, Ivan; KNEIDL, Pravoslav. Dějiny knihoven a knihovnictví. Praha: Karolinum, 1996, 192 s. ISBN 80-7184-163-3

DE PELSMACKER, Patrick a spol. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1

GILL, Philip. Služby veřejných knihoven. Praha: Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, 2002, 127 s. ISBN 80-85851-14-8

HALADA, Jan. Člověk a kniha. Praha: Karolinum, 1993, 120 s. ISBN 80-7066-767-2

JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008, 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0

KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3

KOTLER, Philip; KELLER, Lane Kevin. Marketing management. Praha: Grada, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská diplomová práce si klade za cíl zmapovat a analyzovat způsoby, jakými Městská knihovna v Praze komunikuje s veřejností a jakými způsoby dává o svých aktivitách vědět. Jedná se o stodvacetiletou instituci s bohatou historií, která se v oblasti komunikace stále vyvíjí tím správným směrem. Městská knihovna v Praze není komerčním subjektem a v Praze je téměř bezkonkurenční. Zřizovatelem je Hlavní město Praha, tudíž je knihovna financována z veřejných prostředků. Může se proto zdát, že se jedná o subjekt, který nemá zapotřebí komunikovat s cílovou skupinou. Navíc je v pozici, kde převažuje poptávka nad nabídkou. I přes tyto prvotní dojmy Městská knihovna v Praze stále aktivně komunikuje a snaží se získávat nové čtenáře a těm stávajícím nabízet stále nové doplňkové služby. Úkolem práce je tedy popsat a zkoumat jednotlivé komunikační aktivity a jejich vhodnost pro cílovou skupinu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis aims to map and analyze the ways how the Municipal Library of Prague communicates with the public and the ways how it let the public know about their activities. This is an one hundred and twenty years old institution with a rich history which still evolves on the field of communication in the right direction. Municipal Library of Prague is not a commercial organization and it is almost without competition in Prague. The founder is the City of Prague, so the library is funded from public funds. Therefore it may seem that it is an institution that does not need to communicate with its target group. Moreover, it is in a position where demand outweighs the supply. Despite these initial impressions Municipal Library of Prague is still actively communicating and trying to gain new readers and offer new more services to existing ones. The task of this work is to describe and explore the various communication activities and their suitability for its target group.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK