Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikační aktivity filmového festivalu Jeden svět (v letech 2009-2011)
Název práce v češtině: Komunikační aktivity filmového festivalu Jeden svět (v letech 2009-2011)
Název v anglickém jazyce: Communication Activities of the Film Festival One World (between 2009-2011)
Klíčová slova: Jeden svět, filmový festival, lidská práva, neziskový sektor, marketing filmového festivalu
Klíčová slova anglicky: One World Film Festival, Human Rights, non - profit sector, marketing of film festival
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Bezouška
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.10.2011
Datum zadání: 31.10.2011
Datum a čas obhajoby: 19.06.2012 00:00
Místo konání obhajoby: Smetanovo nábř. 6
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2012
Oponenti: PhDr. Pavel Dolanský
 
 
 
Seznam odborné literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 156 s. ISBN 80-731-8436-2.

BERNSTEIN, Joanne Scheff. Arts marketing insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass,2007, 294 s. ISBN 07-879-7844-2.

GOLDBERG, Marvin E, Martin FISHBEIN a Susan E MIDDLESTADT. Social marketing: theoretical and practical perspectives. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, c1997, 457 s. ISBN 08-058-2499-5.

HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-859-4307-7.

HART, Ted. Nonprofit internet strategies: best practices for marketing, communications, and fundraising success. Hoboken: John Wiley, 2005, 345 s. ISBN 04-716-9188-7.

HART, Ted. Internet management for nonprofits: strategies, tools. Hoboken, N.J.: John Wiley, 2010, 414 s. AFP fund development series. ISBN 04-705-3956-9.

JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0

JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2007. 244 s. ISBN 978-80-245-1276-1

KANTER, Beth a Allison H FINE. The networked nonprofit: connecting with social media to drive change. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass, 2010, 201 s. ISBN 04-705-4797-9.

KOTLER, Philip, Ned ROBERTO a Nancy LEE. Social marketing: improving the quality of life. 2nd ed. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2002, 438 s. ISBN 07-619-2434-5.

LAUTMAN, Kay Partney. Direct marketing for nonprofits: essential techniques for the new era. Gaithersburg, Md.: Aspen, 2001, 235 s. ISBN 08-342-1959-X.

LEVINSON, Jay Conrad, Frank ADKINS a Chris FORBES. Guerrilla marketing for nonprofits: 1. vyd. Irvine: Enterpreneur Press, 2010, 336 s. ISBN 15-991-8374-9.

PORYBNÁ, Tereza. Setting up a human rights film festival: Prague: People in Need, 2009, 235 s. ISBN 978-808-6961-644.

PRINGLE, Hamish. Celebrity sells. Hoboken, NJ: J. Wiley, 2004, 311 s. ISBN 04-708-6850-3.

SHIMP, Terence A. Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications. 8th ed. Mason, Ohio: South-Western Cengage Learning, 2010, 668 s. ISBN 978-0-324-59360-0.

VALCK, Marijke de. Film festivals: from European geopolitics to global cinephilia. Vyd. 1. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2007, 276 s. ISBN 978-905-3561-928.

WYMER, Walter W, Patricia A KNOWLES a Roger GOMES. LEVINSON. Nonprofit marketing: marketing management for charitable and nongovernmental organizations. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2006, 370 s. ISBN 14-129-0923-6.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se bude zabývat komunikačními aktivitami filmového festivalu Jeden svět konkrétně v letech 2009-2011. Za třináct let své existence se tato akce stala jedním z nejvýznamnějších festivalů věnujících se lidským právům v Evropě. Základním posláním festivalu je seznamovat diváky s dokumenty ze zemí celého světa, kde dochází k porušování lidských práv. Festival je pořádán obecně prospěšnou společností Člověk v tísni, jako takový má velmi specifické postavení mezi ostatními filmovými festivaly a odlišné je taktéž jeho vnímání a přijímání veřejností. Charakter festivalu se zaměřením na lidská práva se tak přirozeně promítá do způsobu komunikace festivalu. Ve své práci budu tedy teoreticky vycházet ze specifik marketingové komunikace v nekomerční sféře. Kromě oblasti sociální se zaměřím na oblast kultury a filmových festivalů, které v sobě Jeden svět spojuje. V praktické části se poté budu již věnovat současnému stavu marketingové komunikace festivalu.

Cílem práce je na základě získaných teoretických poznatků z oblasti marketingu neziskového sektoru popsat současný stav komunikace festivalu Jeden svět. Zhodnotit způsob komunikace s veřejností a nástroje, které ve své propagaci festival využívá a využíval a ověřit zda je současná úroveň propagace festivalu vhodná a dostatečná.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis will address the communication activities of the One World film festival particularly in 2009-2011. Over thirteen years of its existence, this event has become one of the leading festivals dedicated to human rights in Europe. Primary mission of the festival is to acquaint viewers with the documents from countries around the world, where human rights are violated. Festival is organized by non-profit organization People in Need, as such, it has a very specific position among other film festivals and it is also perceived by the public differently. Character of the festival with a focus on human rights than reflects into the way the festival communicates. In my work I will be building on the specifics of marketing communications in non-commercial sphere. In the practical part, I'll be studying current state of marketing communication of the festival.

The aim of this work is based on obtained theoretical knowledge of marketing of non-profit sector to describe the current state of communication of One World Festival, to evaluate the methods of communication and tools used to promote the festival.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK