Volno-časové pohybové aktivity studentů UK FTVS obor TVS
Název práce v češtině: | Volno-časové pohybové aktivity studentů UK FTVS obor TVS |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Leisure-time physical activities of students of FTVS UK specialization TVS |
Klíčová slova: | pohyb, volný čas, dotazníky, volno-časové aktivity |
Klíčová slova anglicky: | movement, leisure, questionnaires, leisure-time physical activities |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Sporty v přírodě (51-600400) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.09.2011 |
Datum zadání: | 16.09.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 21.01.2013 14:00 |
Místo konání obhajoby: | SVP |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.12.2012 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 14.12.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.01.2013 |
Oponenti: | Mgr. Lenka Nováková |
Seznam odborné literatury |
1.AINSWORTH, B., TUDOR-LOCKE, C. Health and physical activity research as
represented in RQES. 1.volume. San Diego: Department of Exercise and Nutritional Sciences, 2005. ISBN 92182-7251. Dostupné z: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16122129 2.BRIGHTBILL, Ch. K. The Challenge of Leisure. 1. vyd. New Jersey: PrenticeHall, 1960. ISBN 1258283964. 3.CUSHMAN, G., LEA, A.J., ZUZANEK, J. Free Time and Leisure Participation: International Perspectives. 1.vyd. Wallingford: Cabi, 2005. ISBN 0851996205. Dostupné z: http://books.google.cz/books?id=u41ejHvNdw4C&pg=PA41&dq=Free+Time+a nd+Leisure+Participation:+International+Perspectives&hl=cs&sa=X&ei=- n3AULuoLc3ptQbQzYCoAg&ved=0CDEQ6AEwAA 4.ČERMÁK, P. \textit{Pohybová aktivita a zdatnost populace ČR ve vybraném kraji} [online]. 2012 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Jan Cacek. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/213740/fsps_m/>. 5.DOBRÝ, L. et al. Analýza didaktické interakce v tělesné výchově. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-334-2. 6.FASTING, K. Physical activity in leisure-time: factors predicting participation. Oslo: Norges Idrettshogskole, 1979, 27 s. ISBN 8250201361. 7.FIALA, V. Zájem mládeže o tělesnou výchovu a sport: Metodický dopis. In: Ústřední výbor české tělovýchovné organizace – Vědecká rada, 1971. 8.HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: Současné trendy. Praha: Portál, 2008. s. 164. ISBN 978-80-7367-473-1.82 9.HAASE, A. et al. Leisure-time physical activity in university students from 23 countries: associations with health beliefs, risk awareness, and national economic development. In: [online]. [cit. 2012-12-07]. Dostupné z: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S009174350400060X 10. HODAŇ, B., DOHNAL, T. Rekreologie. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2005. ISBN 80-85783-48-7. 11. HODAŇ, B. Úvod do teorie tělesné kultury. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1997. ISBN 80-7067-782-1. 12. HOŠKOVÁ, B. Význam kvality pohybu v tělesné výchově a sportu. In: Sborník referátů vědeckého semináře - Současné problémy tělesné výchovy a sportu. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta UJEP, 1998, 175 s. ISBN 80-7044-228-X 13. CHOUTKA, M. Teorie sportu. [1. vyd.]. Praha: Univerzita Karlova, 1988,s.7, 94 s. 14. JANSA, P., DOVALIL, J. Sportovní příprava. 1. vyd. Praha: Q-art, 2007. 38, s. 267 ISBN 8090328083. 15. JANSA, P. Sport a jiné pohybové aktivity české dospělé populace. In: [online]. Praha: FTVS UK [cit. 2012-12-11]. Dostupné z: www.ftvs.cuni.cz/.../03- 003%20-%20Jansa-e.rtf 16. JANSA, P. et al. Uplatnění absolventů programu tělesná výchova sport na trhu práce v České republice (1998-2005). 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2008. ISBN 978-80-86317-57-1. 17. KOZLÍKOVÁ, V. \textit{Analýza nabídky a poptávky volnočasových aktivit studentů} [online]. 2011 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova 83 univerzita, Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Pavel Korvas. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/364574/fsps_m/>. 18. KUNSTOVÁ, A. \textit{Volný čas a volnočasové aktivity žáků druhého stupně základní školy a nižšího gymnázia v Tišnově} [online]. 2012 [cit. 2012-12-07]. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Lucie Pištěková. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/350546/pedf_b/>. 19. KREJZLÍKOVÁ, V. \textit{Kouření a volný čas žáků základních škol} [online]. 2011 [cit. 2012-12-07]. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Lékařská fakulta. Vedoucí práce Miroslava Kyasová. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/326165/lf_b/>. 20. LINDSTRÖM, M., HANSON, B., ÖSTERGREN, O. Socioeconomic differences in leisure-time physical activity: the role of social participation and social capital in shaping health related behaviour. [online]. [cit. 2012-12-07]. Dostupné z: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277953600001532 21. LORENCOVÁ, J. \textit{Pohybová aktivita a zdatnost populace ČR ve vybraném kraji} [online]. 2012 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Jan Cacek. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/259734/fsps_m/>. 22. MOTA, J., SANTOS, M.P., RIBEIRO, J.C. Differences in Leisure-Time Activities According to Level of Physical Activity in Adolescents. In: [online]. [cit. 2012-12-07]. Dostupné z: http://journals.humankinetics.com/jpah-backissues/jpahvolume5issue2march/differencesinleisuretimeactivitiesaccordingtolev elofphysicalactivityinadolescents 23. MUSILOVÁ, E. \textit{Volný čas adolescentů v historickém kontextu} [online]. 2012 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická 84 fakulta. Vedoucí práce Oldřich Kilián. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/252247/pedf_m/>. 24. MUŽÍK, V. Tělesná výchova a zdraví: zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7. 25. MUŽÍK, V., SÜSS, V., Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 168 s. ISBN 9788021048584. 26. NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského jednání. Praha: Academia, 16, s. 147. ISBN 80–200-0592- 27. NAKONEČNÝ, M. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozšíř. vyd. Praha, Academia 17, s. 101. ISBN 80-200-0625-7. 28. NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. Praha: Academia, 18, s. 455. ISBN 80–200–0689-3. 29. PÁSKOVÁ, M.; ZELENKA, J. Výkladový slovník cestovního ruchu. Praha: MMR ČR, 2002. ISBN 80-239-0152-4. 30. PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 15, s. 122. ISBN 80-7178-029-4. 31. RYCHTECKÝ, A. Monitorování účasti mládeže ve sportu a pohybové aktivitě v České republice. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-86317-44-7. 32. SEKOT, A. Sociologické problémy sportu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, s.10, 223 s. ISBN 9788024725628. 33. SPOUSTA, V. Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve výchově. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, c1996. 82 s ISBN 8021012757.85 34. SPOUSTA, V. et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase: úvod do studia pedagogiky volného času. Brno: MU, 1997. ISBN 80-210-1007-X. 35. SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas, vybrané kapitoly. Praha. 2005. 115s. ISBN 80-246-1039-6 36. SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas adolescentů. [1. vyd.]. Praha: Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, 2001, 127 s. ISBN 8086317137. 37. SIWIŃSKI, W. Studies in the physical culture and tourism. [1. vyd.]. Warszawa: Akademia wychowania fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego, 1992, 136 s. ISBN 8301109971. 38. STENSAASEN, S. Leisure and sport among youngsters glimpses from a current, nordic project. Oslo: Norges Idrettshogskole, 1976, 12 s. ISBN 8250200691. 39. ŠNEIDR, M. \textit{Podmínky pro Sport a volný čas na brněnských univerzitách} [online]. 2009 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Petr Žůrek. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/102206/fsps_m/>. 40. PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, s.83, 231 s. ISBN 8071787116. 41. PĚNKAVA, J. Volný čas Pražanů: Dílčí úkol č[ís.] VIII-4-5/2 st. programu zákl. výzkumu č[ís.] VIII-4-5 : Závěrečná zpráva. Teoretická východiska a koncepce výzkumu-Představy o volném čase-Vybavení domácností, Volume 1. Praha: Ústav pro výzkum kultury, 1973. 42. VODÁKOVÁ, A. Velký sociologický slovník. 1.vyd. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 8071843113.86 43. WOPP, Ch. Wir bringen Oldenburg in Bewegung. Oldenburg: Universitat Oldenburg, 1990.87 SEZNAM ELEKTRONICKÝCH ZDROJŮ: 1. EU_pohybova aktivita.pdf. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/20028 2. Pohybová aktivita. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z: http://www.szu.cz/tema/podpora-zdravi/pohybova-aktivita 3. EVROPSKÁ CHARTA SPORTU. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z: http://aplikace.msmt.cz/PDF/ECHS.PDF 4. Sport a volný čas. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z: http://skoly.prahamesto.cz/Sport-a-volny-cas 5. Leisure Time Physical Activity of Moderate to Vigorous Intensity and Mortality: A Large Pooled Cohort Analysis. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z: http://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=en&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.pl osmedicine.org%2Farticle%2Finfo%253Adoi%252F10.1371%252Fjournal.pmed.1001 335&anno=2 6. http://www.ftvs.cuni.cz/ 7. http://ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm 8. http://theses.cz 9. http://www.who.int/substance_abuse/research_tools/whoqolbref/en/ 10. www.ftvs.cuni.cz/hendl/metodologie/dotaznikpriprava.htm |
Předběžná náplň práce |
Získat informace o studentech 3.ročníku bakalářského studia na UK FTVS
v oboru TVS a jejich návycích v oblasti volno-časových aktivit a sportu. Porovnat získané informace o studentech napříč studijními směry daného oboru. Zjistit, popsat a porovnat další faktory ovlivňující participaci studentů na volno-časových aktivitách a sportu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
To obtain information about students of 3rd year undergraduate studies at the Faculty
of Physical Education and Sport specialization TVS and their habits in leisure activities and sports. Compare the information about students learning the different specializations. Identify, describe and compare other factors affecting the participation of students on lemure-time physical activities and sports. |