Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 391)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Volno-časové pohybové aktivity studentů UK FTVS obor TVS
Název práce v češtině: Volno-časové pohybové aktivity studentů UK FTVS obor TVS
Název v anglickém jazyce: Leisure-time physical activities of students of FTVS UK specialization TVS
Klíčová slova: pohyb, volný čas, dotazníky, volno-časové aktivity
Klíčová slova anglicky: movement, leisure, questionnaires, leisure-time physical activities
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Sporty v přírodě (51-600400)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.09.2011
Datum zadání: 16.09.2011
Datum a čas obhajoby: 21.01.2013 14:00
Místo konání obhajoby: SVP
Datum odevzdání elektronické podoby:14.12.2012
Datum odevzdání tištěné podoby:14.12.2012
Datum proběhlé obhajoby: 21.01.2013
Oponenti: Mgr. Lenka Nováková
 
 
 
Seznam odborné literatury
1.AINSWORTH, B., TUDOR-LOCKE, C. Health and physical activity research as
represented in RQES. 1.volume. San Diego: Department of Exercise and
Nutritional Sciences, 2005. ISBN 92182-7251. Dostupné z:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16122129
2.BRIGHTBILL, Ch. K. The Challenge of Leisure. 1. vyd. New Jersey: PrenticeHall, 1960. ISBN 1258283964.
3.CUSHMAN, G., LEA, A.J., ZUZANEK, J. Free Time and Leisure Participation:
International Perspectives. 1.vyd. Wallingford: Cabi, 2005. ISBN 0851996205.
Dostupné z:
http://books.google.cz/books?id=u41ejHvNdw4C&pg=PA41&dq=Free+Time+a
nd+Leisure+Participation:+International+Perspectives&hl=cs&sa=X&ei=-
n3AULuoLc3ptQbQzYCoAg&ved=0CDEQ6AEwAA
4.ČERMÁK, P. \textit{Pohybová aktivita a zdatnost populace ČR ve vybraném
kraji} [online]. 2012 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova
univerzita, Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Jan Cacek. Dostupné z:
<http://is.muni.cz/th/213740/fsps_m/>.
5.DOBRÝ, L. et al. Analýza didaktické interakce v tělesné výchově. 1. vyd. Praha:
Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-334-2.
6.FASTING, K. Physical activity in leisure-time: factors predicting participation.
Oslo: Norges Idrettshogskole, 1979, 27 s. ISBN 8250201361.
7.FIALA, V. Zájem mládeže o tělesnou výchovu a sport: Metodický dopis. In:
Ústřední výbor české tělovýchovné organizace – Vědecká rada, 1971.
8.HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného
času: Současné trendy. Praha: Portál, 2008. s. 164. ISBN 978-80-7367-473-1.82
9.HAASE, A. et al. Leisure-time physical activity in university students from 23
countries: associations with health beliefs, risk awareness, and national
economic development. In: [online]. [cit. 2012-12-07]. Dostupné z:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S009174350400060X
10. HODAŇ, B., DOHNAL, T. Rekreologie. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2005. ISBN
80-85783-48-7.
11. HODAŇ, B. Úvod do teorie tělesné kultury. 2. vyd. Olomouc: Univerzita
Palackého, 1997. ISBN 80-7067-782-1.
12. HOŠKOVÁ, B. Význam kvality pohybu v tělesné výchově a sportu. In: Sborník
referátů vědeckého semináře - Současné problémy tělesné výchovy a sportu.
Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta UJEP, 1998, 175 s. ISBN 80-7044-228-X
13. CHOUTKA, M. Teorie sportu. [1. vyd.]. Praha: Univerzita Karlova, 1988,s.7,
94 s.
14. JANSA, P., DOVALIL, J. Sportovní příprava. 1. vyd. Praha: Q-art, 2007. 38, s.
267 ISBN 8090328083.
15. JANSA, P. Sport a jiné pohybové aktivity české dospělé populace. In: [online].
Praha: FTVS UK [cit. 2012-12-11]. Dostupné z: www.ftvs.cuni.cz/.../03-
003%20-%20Jansa-e.rtf
16. JANSA, P. et al. Uplatnění absolventů programu tělesná výchova sport na trhu
práce v České republice (1998-2005). 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze,
Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2008. ISBN 978-80-86317-57-1.
17. KOZLÍKOVÁ, V. \textit{Analýza nabídky a poptávky volnočasových aktivit
studentů} [online]. 2011 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova 83
univerzita, Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Pavel Korvas. Dostupné z:
<http://is.muni.cz/th/364574/fsps_m/>.
18. KUNSTOVÁ, A. \textit{Volný čas a volnočasové aktivity žáků druhého stupně
základní školy a nižšího gymnázia v Tišnově} [online]. 2012 [cit. 2012-12-07].
Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce
Lucie Pištěková. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/350546/pedf_b/>.
19. KREJZLÍKOVÁ, V. \textit{Kouření a volný čas žáků základních škol} [online].
2011 [cit. 2012-12-07]. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Lékařská
fakulta. Vedoucí práce Miroslava Kyasová. Dostupné z:
<http://is.muni.cz/th/326165/lf_b/>.
20. LINDSTRÖM, M., HANSON, B., ÖSTERGREN, O. Socioeconomic
differences in leisure-time physical activity: the role of social participation and
social capital in shaping health related behaviour. [online]. [cit. 2012-12-07].
Dostupné z:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277953600001532
21. LORENCOVÁ, J. \textit{Pohybová aktivita a zdatnost populace ČR ve
vybraném kraji} [online]. 2012 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova
univerzita, Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Jan Cacek. Dostupné z:
<http://is.muni.cz/th/259734/fsps_m/>.
22. MOTA, J., SANTOS, M.P., RIBEIRO, J.C. Differences in Leisure-Time
Activities According to Level of Physical Activity in Adolescents. In: [online].
[cit. 2012-12-07]. Dostupné z: http://journals.humankinetics.com/jpah-backissues/jpahvolume5issue2march/differencesinleisuretimeactivitiesaccordingtolev
elofphysicalactivityinadolescents
23. MUSILOVÁ, E. \textit{Volný čas adolescentů v historickém kontextu} [online].
2012 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická 84
fakulta. Vedoucí práce Oldřich Kilián. Dostupné z:
<http://is.muni.cz/th/252247/pedf_m/>.
24. MUŽÍK, V. Tělesná výchova a zdraví: zdravotně orientované pojetí tělesné
výchovy pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.
25. MUŽÍK, V., SÜSS, V., Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století. 1. vyd.
Brno: Masarykova univerzita, 2009, 168 s. ISBN 9788021048584.
26. NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského jednání. Praha: Academia, 16, s. 147.
ISBN 80–200-0592-
27. NAKONEČNÝ, M. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozšíř. vyd. Praha,
Academia 17, s. 101. ISBN 80-200-0625-7.
28. NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. Praha: Academia, 18, s. 455. ISBN
80–200–0689-3.
29. PÁSKOVÁ, M.; ZELENKA, J. Výkladový slovník cestovního ruchu. Praha:
MMR ČR, 2002. ISBN 80-239-0152-4.
30. PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha:
Portál, 15, s. 122. ISBN 80-7178-029-4.
31. RYCHTECKÝ, A. Monitorování účasti mládeže ve sportu a pohybové aktivitě v
České republice. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-86317-44-7.
32. SEKOT, A. Sociologické problémy sportu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, s.10,
223 s. ISBN 9788024725628.
33. SPOUSTA, V. Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve
výchově. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, c1996. 82 s ISBN 8021012757.85
34. SPOUSTA, V. et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase: úvod do studia
pedagogiky volného času. Brno: MU, 1997. ISBN 80-210-1007-X.
35. SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas, vybrané kapitoly. Praha. 2005. 115s. ISBN
80-246-1039-6
36. SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas adolescentů. [1. vyd.]. Praha: Fakulta
tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, 2001, 127 s. ISBN 8086317137.
37. SIWIŃSKI, W. Studies in the physical culture and tourism. [1. vyd.]. Warszawa:
Akademia wychowania fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego, 1992, 136 s.
ISBN 8301109971.
38. STENSAASEN, S. Leisure and sport among youngsters glimpses from a
current, nordic project. Oslo: Norges Idrettshogskole, 1976, 12 s. ISBN
8250200691.
39. ŠNEIDR, M. \textit{Podmínky pro Sport a volný čas na brněnských
univerzitách} [online]. 2009 [cit. 2012-12-07]. Diplomová práce. Masarykova
univerzita, Fakulta sportovních studií. Vedoucí práce Petr Žůrek. Dostupné z:
<http://is.muni.cz/th/102206/fsps_m/>.
40. PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy
mimo vyučování a zařízení volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002,
s.83, 231 s. ISBN 8071787116.
41.
PĚNKAVA, J. Volný čas Pražanů: Dílčí úkol č[ís.] VIII-4-5/2 st. programu
zákl. výzkumu č[ís.] VIII-4-5 : Závěrečná zpráva. Teoretická východiska a
koncepce výzkumu-Představy o volném čase-Vybavení domácností, Volume 1.
Praha: Ústav pro výzkum kultury, 1973.
42. VODÁKOVÁ, A. Velký sociologický slovník. 1.vyd. Praha: Karolinum, 1996.
ISBN 8071843113.86
43. WOPP, Ch. Wir bringen Oldenburg in Bewegung. Oldenburg: Universitat
Oldenburg, 1990.87
SEZNAM ELEKTRONICKÝCH ZDROJŮ:
1. EU_pohybova aktivita.pdf. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z:
http://www.msmt.cz/file/20028
2. Pohybová aktivita. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z:
http://www.szu.cz/tema/podpora-zdravi/pohybova-aktivita
3. EVROPSKÁ CHARTA SPORTU. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z:
http://aplikace.msmt.cz/PDF/ECHS.PDF
4. Sport a volný čas. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z: http://skoly.prahamesto.cz/Sport-a-volny-cas
5. Leisure Time Physical Activity of Moderate to Vigorous Intensity and Mortality: A
Large Pooled Cohort Analysis. In: [online]. [cit. 2012-12-06]. Dostupné z:
http://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=en&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.pl
osmedicine.org%2Farticle%2Finfo%253Adoi%252F10.1371%252Fjournal.pmed.1001
335&anno=2
6. http://www.ftvs.cuni.cz/
7. http://ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm
8. http://theses.cz
9. http://www.who.int/substance_abuse/research_tools/whoqolbref/en/
10. www.ftvs.cuni.cz/hendl/metodologie/dotaznikpriprava.htm
Předběžná náplň práce
Získat informace o studentech 3.ročníku bakalářského studia na UK FTVS
v oboru TVS a jejich návycích v oblasti volno-časových aktivit a sportu. Porovnat získané
informace o studentech napříč studijními směry daného oboru. Zjistit, popsat a porovnat další
faktory ovlivňující participaci studentů na volno-časových aktivitách a sportu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
To obtain information about students of 3rd year undergraduate studies at the Faculty
of Physical Education and Sport specialization TVS and their habits in leisure activities and
sports. Compare the information about students learning the different specializations. Identify,
describe and compare other factors affecting the participation of students on lemure-time
physical activities and sports.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK