Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
BRDF dílna
Název práce v češtině: BRDF dílna
Název v anglickém jazyce: BRDF workshop
Klíčová slova: editace BRDF, realtime grafika
Klíčová slova anglicky: BRDF editing, realtime graphics
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Josef Pelikán
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.07.2011
Datum zadání: 06.07.2011
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.07.2011
Datum a čas obhajoby: 28.05.2012 11:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2012
Datum odevzdání tištěné podoby:13.04.2012
Datum proběhlé obhajoby: 28.05.2012
Oponenti: Ing. Ondřej Karlík
 
 
 
Zásady pro vypracování
Prostudovat dostupnou literaturu o fotorealistickém zobrazování 3D scén, zaměřit se na funkce BRDF popisující odraz světla na povrchu různých materiálů.

Navrhnout a implementovat aplikaci pro interaktivní experimenty s osvětlovacími modely a materiálovými parametry. Cílem je vytvořit aplikaci pro uživatelskou definici funkce BRDF pomocí matematických vzorců a zobrazení scény s danou BRDF. Interaktivní změna parametrů materiálu a vzorců BRDF by měla přispět k pohodlné a efektivní práci návrháře scény.

Snažit se o co nejrychlejší vykreslování experimentální 3D scény, za pomoci moderních programovatelných GPU a/nebo vícejádrových CPU. Dosažené výsledky diskutovat a porovnat možné přístupy, všechny netriviální algoritmy a datové struktury dobře v textu práce komentovat.
Seznam odborné literatury
Pharr M., Humphreys G.: Physically Based Rendering, Second Edition: From Theory To Implementation, Morgan Kaufman, 2010

Dutre P., Bala K., Bekaert P: Advanced Global Illumination, A K Peters, 2006

Tomas Akenine-Moller, Eric Haines: Real-Time Rendering (2nd Edition), A K Peters Ltd., 2002
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK