BRDF dílna
Název práce v češtině: | BRDF dílna |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | BRDF workshop |
Klíčová slova: | editace BRDF, realtime grafika |
Klíčová slova anglicky: | BRDF editing, realtime graphics |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.07.2011 |
Datum zadání: | 06.07.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.07.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 28.05.2012 11:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2012 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 13.04.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.05.2012 |
Oponenti: | Ing. Ondřej Karlík |
Zásady pro vypracování |
Prostudovat dostupnou literaturu o fotorealistickém zobrazování 3D scén, zaměřit se na funkce BRDF popisující odraz světla na povrchu různých materiálů.
Navrhnout a implementovat aplikaci pro interaktivní experimenty s osvětlovacími modely a materiálovými parametry. Cílem je vytvořit aplikaci pro uživatelskou definici funkce BRDF pomocí matematických vzorců a zobrazení scény s danou BRDF. Interaktivní změna parametrů materiálu a vzorců BRDF by měla přispět k pohodlné a efektivní práci návrháře scény. Snažit se o co nejrychlejší vykreslování experimentální 3D scény, za pomoci moderních programovatelných GPU a/nebo vícejádrových CPU. Dosažené výsledky diskutovat a porovnat možné přístupy, všechny netriviální algoritmy a datové struktury dobře v textu práce komentovat. |
Seznam odborné literatury |
Pharr M., Humphreys G.: Physically Based Rendering, Second Edition: From Theory To Implementation, Morgan Kaufman, 2010
Dutre P., Bala K., Bekaert P: Advanced Global Illumination, A K Peters, 2006 Tomas Akenine-Moller, Eric Haines: Real-Time Rendering (2nd Edition), A K Peters Ltd., 2002 |