Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
PR podpora dobrovolného dárcovství krve v ČR v období 2008-11
Název práce v češtině: PR podpora dobrovolného dárcovství krve v ČR v období 2008-11
Název v anglickém jazyce: PR of the blood donation in the Czech republic in years 2008-2011
Klíčová slova: Public relations, dobrovolné dárcovství krve, etika, HC Sparta
Klíčová slova anglicky: Public relations, voluntary blood donation, ethics, HC Sparta
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.06.2011
Datum zadání: 20.06.2011
Datum a čas obhajoby: 26.01.2012 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2012
Datum proběhlé obhajoby: 26.01.2012
Oponenti: MUDr. Jiří Ježek
 
 
 
Seznam odborné literatury
ANDREASEN, Alan R. Marketing social change: changing behavior to promote health, social development, and the environment. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass, c1995. ISBN 07-879-0137-7.

AULA, Pekka a Saku MANTERE. Strategic reputation management: towards a company of good. New York: Routledge, 2008, 237 s. ISBN 978-141-0618-597.

BROWN, Valerie A. Sustainability and health: supporting global ecological integrity in public health. Sterling,
VA : EARTHSCAN, 2005, 327 s. ISBN 18-440-7173-1.

DEACON, David, Michael PICKERING, Peter GOLDING a Graham MURDOCK. Researching communications: a practical guide to methods in media and cultural analysis. 2. ed. London: Hodder Arnold, 2007. ISBN 03-409-2699-6.

CHLÁDEK, Pavel. Dárcovství krve jako projev sociální pomoci. Brno, 2010. Bakalářská práce. Masarykova univerzita v Brně, Fakulta pedagogická, Katedra sociální pedagogiky. Vedoucí bakalářské práce Mgr. Dušan Klapko.

KOTLER, Philip a Nancy LEE. Social marketing: influencing behaviors for good. 3rd ed. Los Angeles: Sage Publications, c2008, 444 s. ISBN 14-129-5647-1.

KOTLER, Philip, Ned ROBERTO a Nancy LEE. Social marketing: improving the quality of life. 2nd ed.
Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, c2002, 438 s. ISBN 07-619-2434-5.

LLOYD, Peter a Herbert LLOYD. Public relations. 4th ed. Sevenoaks: Hodder, 1984. ISBN 03-403-4305-2.

McKenzie, J.F., & Smeltzer, J.L. Planning, Implementing, and evaluating health promotion programs: A primer (Third Edition). Boston, MA: Allyn and Bacon, 2001

MOLONEY, Kevin. Rethinking public relations: PR propaganda and democracy. 2nd ed. New York:
Routledge, 2006. ISBN 04-153-7062-0.

Nejezová, Aneta. Dárcovství krve (soubor publicistických textů pro Brněnský deník Rovnost). Brno, 2011. Bakalářská práce. Masarykova Univerzita v Brně, Fakulta sociálních studií. Vedoucí bakalářské práce Ing. Rudolf Bugr.

NEUBERGOVÁ, Lucie. S Birellem se loni dárcem krve stalo témer 31 000 dobrovolníků. Strategie. Praha, 2011, č. 7, s. 91. ISSN 1210-3756.


PARSONS, Patricia. Ethics in public relations: a guide to best practice. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page, 2008, 179 s. ISBN 978-074-9453-329.

RIES, Al a Laura RIES. The fall of advertising and the rise of PR. New York: HarperBusiness, 2002, 295 s.ISBN 00-600-8198-8.

RICHARDSON, Neil a Lucy LAVILLE. Develop your PR skills. Philadelphia: Kogan Page, c2010, 168 s.
Creating success. ISBN 978-0749459703.

RULER, Betteke van, Ana Tkalac VERCIC a Dejan VERCIC. Public relations metrics: research and
evaluation. New York: Routledge, 2008, 328 s. ISBN 14-106-1679-7.

SIEGEL, Michael a Lynne DONER. Marketing public health: strategies to promote social change.
Gaithersburg, Md.: Aspen Publishers, 1998, 530 s. ISBN 08-342-1071-1.

Studená, Eva. Problematika dárcovství krve ve společnosti. Brno, 2010. Bakalářská práce. Masarykova Univerzita v Brně, Lékařská fakulta, Katedra ošetřovatelství. Vedoucí bakalářské práce Mgr. Jana Kadlíková

THEAKER, Alison, Cinzia MARROCCO a Peter BRILL. The public relations handbook. 3rd ed. New York:
Routledge, 2008. ISBN 9780415428026.

TUREK, Petr, Jirí MASOPUST a Vít REHÁCEK. Máte krev v žilách? Darujte ji!. 3. vyd. Hradec Králové: HK
Credit, 2010, 15 s. ISBN 978-808-6780-436.

WATSON, Tom a Paul NOBLE. Evaluating public relations: a best practice guide to public relations and
evaluation planning, research . 1st ed. Sterling, VA: Kogan Page Limited, c2005, 213 s. ISBN 07-494-4306-5.

WEINREICH, Nedra Kline. Hands-on social marketing: a step-by-step guide to designing change for good.
2nd ed. Los Angeles: SAGE Publications, c2011, 309 s. ISBN 978-141-2953-696.

Předběžná náplň práce
Cílem bakalářské práce je předložit fakta o dobrovolném bezplatném dárcovství krve v České republice, a to hlavně z prizmatu jeho public relations propagace. Public relations aktivity určitých subjektů jsou podrobeny kritické reflexi a vzhledem k tomu, že jich není mnoho, tak je výzkum obohacen také o další příklady propagace dobrovolného dárcovství krve z marketingového spektra .
V práci jsou uvedeny příklady různých forem darování krve a krevních částí, konkrétně plné krve a krevní plazmy. Obě formy dárcovství jsou propagovány určitými formami reklamy. Velká část je věnována kampani Sparťanská krev, jakožto nejkomplexnějšímu a proto nejúčinnějšímu příkladu propagace dobrovolného a bezplatného dárcovství krve u nás.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the undergraduate thesis is to focus on the voluntary blood donation from the view of the public relations propagation. Public relations activities of certain subjects are being critically analysed. There are also other examples of voluntary blood donation promotion described, as there is actually not enough public relations activity in this sector. There are described various forms of blood donation such as full blood donation and the blood plasma one. Both forms of donations are promoted in certain ways. Considerate part of the work is dedicated to the campaign called The Spartan blood, which is the project of Czech hockey team Sparta Praha to promote voluntary blood donation. This seems to be effective thanks to its consistency and extensiveness, so a deeper research is conducted.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK